O-MH-20-IMA - Industrijski mikroorganizmi u hrani animalnog porekla
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Industrijski mikroorganizmi u hrani animalnog porekla | |||
| Akronim | O-MH-20-IMA | |||
| Studijski program | Prehrambena tehnologija | |||
| Modul | Mikrobiologija hrane | |||
| Tip studija | osnovne akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | obavezan | |
| Uslovljnost drugim predmetima | Nema uslova | Oblik uslovljenosti | ||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Predmet treba da omogući studentu sticanje znanja osnovnih grupa mikroorganizama značajnih za industrijsku proizvodnju hrane animalnog porekla: bakterija mlečne kiseline, sirćetnih bakterija, kvasaca i gljive. Pojam i značaj starter kultura; kriterijumi za izbor starter kultura; uloga starter kultura u fermentaciji proizvoda animalnog porekla. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Na kraju kursa student treba da: opiše i objasni karakteristike osnovnih grupa industrijskih mikroorganizama; objasni kako fizički, hemijski i ekološki faktori utiču na aktivnost starter kultura; definiše ulogu starter kultura u fermentacionim i transformacionim procesima tokom proizvodnje hrane animalnog porekla. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Uvod: Pojam, značaj i aktivnost industrijskih mikroorganizama: bakterije mlečne kiseline, sirćetne bakterije, kvasci i gljive; Karakteristike starter kultura; kriterijumi selekcije; starter kulture u fermentaciji mlečnih proizvoda, proizvoda od mesa i ribe; Uloga starter kultura u biohemijskim transformacijama; Uloga i značaj dopunskih kultura. | |||
| Sadržaj praktične nastave | Teorijsku nastavu prati izvođenje praktičnih laboratorijskih vežbi u navedenim oblastima: metode morfološke i biohemijske karakterizacije bakterija mlečne kiseline, metode morfološke i biohemijske karakterizacije kvasaca, metode morfološke i biohemijske karakterizacije gljiva, metode detekcije starter kultura u fermentisanim mlečnim proizvodima, siru i fermentisanim kobasicama. | |||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 3 | 0 | 2 | ||
| Metode izvođenja nastave | Nastava će se izvoditi kroz klasična predavanja i laboratorijske vežbe, kao i metode interaktivne nastave. Od metoda interaktivne nastave u nastavi koriste se individualne, grupne odnosno timske kolaborativne i kooperativne metode aktivnog učenja. | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 5 | Pismeni ispit | 15 | |
| Praktična nastava | 5 | Usmeni ispit | 40 | |
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | 20 | |||
| Seminari | 15 | |||
