Навигација

О-КВ-20-ОХЕМ - Општа хемија

Спецификација предмета
НазивОпшта хемија
АкронимО-КВ-20-ОХЕМ
Студијски програмПрехрамбена технологија
МодулТехнологија конзервисања и врења
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ6.0Статус предметаобавезан
      Условљност другим предметима-Облик условљености
      Циљеви изучавања предметаПредмет омогућaва студенту стицање: знања из основних принципа којима се објашњава материја и хемијске промене, као и хемијска и физичка својства елемената, што је потребно за разумевање хемије; вештина руковања лабораторијским прибором и припремање раствора што је неопходно за извођење хемијских експеримената, способности да аналитички и критички приступају решавању проблема.
      Исходи учења (стечена знања)Студент треба да: 1. разуме разлику између хемијских и физичких промена; 2. дефинише и објасни основе структуре и реактивности материје; 3. стекне основна знања из области хемијске равнотеже; 4. савлада хемијски прорачун и основне лабораторијске операције. 5. разуме шта су елементи, њихову примену и значај у производњи хране; 6. логички повезује теоријска, експериментална и рачунска знања.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеОсновни хемијски појмови, закони, јединице и стехиометрија; Супстанца; Атом: модели и електронске конфигурације; Хемијска веза: јонска и међумолекулске интеракције; Раствори; Хемијска равнотежа; Оксидо-редукционе реакције; Периодни систем елемената; Основне класе неорганских једињења; Класификација елемената: својства, најважнија једињења, примена и значај у технолошким процесима.
      Садржај практичне наставеОсновни лабораторијски прибор и технике рада; Основне класе неорганских једињења. Стехиометрија. Раствори. Брзина хемијске реакције. Хемијска равнотежа. Равнотежа у воденим растворима. .Израчунавање и мерење pH вредности раствора. Комплексна једињења. Реакције оксидо-редукције.
      Литература
      1. 1. М.Б.Рајковић и Ч.Лачњевац, „Општа и неорганска хемија”, Фотофутура, Београд, 2010. 2. М.Б.Рајковић, „Питања и задаци из Опште и неорганске хемије”, Пергамент и Фотофутура, Београд, 2010.
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      311
      Методе извођења наставеТеоријска и практична лабораторијска настава у комбинацији са интерактивном наставом ће се држати у свим областима у различитим односима. Провера знања тестом после одређених области пређених на предавањима. Испит се може полагати парцијално: рачунски и теоријски део испита, или испит у целини. Орална презентација, видео презентација, хемијска аналитика, рачунске вежбе.
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања5Писмени испит35
      Практична настава10Усмени испит35
      Пројекти
      Колоквијуми15
      Семинари