Навигација

О-УБ-20-АНХЕ - Аналитичка хемија

Спецификација предмета
НазивАналитичка хемија
АкронимО-УБ-20-АНХЕ
Студијски програмПрехрамбена технологија
МодулУправљање безбедношћу и квалитетом у производњи хране
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ6.0Статус предметаобавезан
      Условљност другим предметимаПоложени испит из Опште хемијеОблик условљености
      Циљеви изучавања предметаПредмет омогућaва стицање: знања из принципа и примене хемијске анализе прехрамбених узорака, прорачун основних величина и параметара битних за хемијску анализу, вештина експерименталног рада којa развија способности примене класичних метода хемијске анализе које омогућавају поуздану идентификацију и представљају предуслов за примену инструменталних метода.
      Исходи учења (стечена знања)Студент треба да: 1. зна дефиниције, терминологију и јединице којима се описују аналитички подаци; 2. дефинише могућност примене класичних метода; 3. решава хемијске задатке у аналитици хране; 4. савлада правила рада за извођење хемијске анализе; 5. зна да изабере технике којима се може извести хемијска анализа; 6. има способност да интерпретира и процени резултате хемијске анализе.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеПринципи и област примене аналитичке хемије. Критеријуми за избор аналитичке методе. Хемија водених раствора: хомогена и хетерогена равнотежа. Узорковање и припрема узорака за хемијску анализу. Квантитативна хемијска анализа: принципи и подела метода: гравиметријска и волуметријска анализа. Oсновни принципи и примена инструменталних метода за анализу прехрамбених производа.
      Садржај практичне наставеКвалитативна хемијска анализа: доказивање катјона од I до V аналитичке групе; доказивање анјона. Гравиметрија: методе таложења и волатилизације. Волуметрија: а) методе кисело-базне титрације; б) методе преципитације; б) методе грађења комплекса; г) методе оксидо-редукције. Папирна хроматографија. Потенциометрија. Интерпретација резултата математичком статистиком. Завршна анализа.
      Литература
      1. 1. М.Б.Рајковић, „Увод у аналитичку хемију-класичне основе”, Пергамент, Београд, 2007. 2. М.B.Рајковић и И.Д. Средовић, „Практикум из аналитичке хемије-класичне методе”, Пољопривредни факултет, Земун, 2009.
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      213
      Методе извођења наставеТеоријска и практична лабораторијска настава у комбинацији са интерактивном наставом ће се држати у свим областима у различитим односима. Провера знања тестом иде после сваке области пређене на предавањима (укупно 3). Колоквијуми прате експерименталну наставу (вежбање) (укупно 2). Орална и видео презентација, хемијска аналитика, рачунске вежбе.
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања5Писмени испит25
      Практична настава10Усмени испит25
      Пројекти
      Колоквијуми30
      Семинари5