O-UB-20-ANHE - Analitička hemija
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Analitička hemija | |||
| Akronim | O-UB-20-ANHE | |||
| Studijski program | Prehrambena tehnologija | |||
| Modul | Upravljanje bezbednošću i kvalitetom u proizvodnji hrane | |||
| Tip studija | osnovne akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | obavezan | |
| Uslovljnost drugim predmetima | Položeni ispit iz Opšte hemije | Oblik uslovljenosti | ||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Predmet omogućava sticanje: znanja iz principa i primene hemijske analize prehrambenih uzoraka, proračun osnovnih veličina i parametara bitnih za hemijsku analizu, veština eksperimentalnog rada koja razvija sposobnosti primene klasičnih metoda hemijske analize koje omogućavaju pouzdanu identifikaciju i predstavljaju preduslov za primenu instrumentalnih metoda. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Student treba da: 1. zna definicije, terminologiju i jedinice kojima se opisuju analitički podaci; 2. definiše mogućnost primene klasičnih metoda; 3. rešava hemijske zadatke u analitici hrane; 4. savlada pravila rada za izvođenje hemijske analize; 5. zna da izabere tehnike kojima se može izvesti hemijska analiza; 6. ima sposobnost da interpretira i proceni rezultate hemijske analize. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Principi i oblast primene analitičke hemije. Kriterijumi za izbor analitičke metode. Hemija vodenih rastvora: homogena i heterogena ravnoteža. Uzorkovanje i priprema uzoraka za hemijsku analizu. Kvantitativna hemijska analiza: principi i podela metoda: gravimetrijska i volumetrijska analiza. Osnovni principi i primena instrumentalnih metoda za analizu prehrambenih proizvoda. | |||
| Sadržaj praktične nastave | Kvalitativna hemijska analiza: dokazivanje katjona od I do V analitičke grupe; dokazivanje anjona. Gravimetrija: metode taloženja i volatilizacije. Volumetrija: a) metode kiselo-bazne titracije; b) metode precipitacije; b) metode građenja kompleksa; g) metode oksido-redukcije. Papirna hromatografija. Potenciometrija. Interpretacija rezultata matematičkom statistikom. Završna analiza. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 2 | 1 | 3 | ||
| Metode izvođenja nastave | Teorijska i praktična laboratorijska nastava u kombinaciji sa interaktivnom nastavom će se držati u svim oblastima u različitim odnosima. Provera znanja testom ide posle svake oblasti pređene na predavanjima (ukupno 3). Kolokvijumi prate eksperimentalnu nastavu (vežbanje) (ukupno 2). Oralna i video prezentacija, hemijska analitika, računske vežbe. | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 5 | Pismeni ispit | 25 | |
| Praktična nastava | 10 | Usmeni ispit | 25 | |
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | 30 | |||
| Seminari | 5 | |||
