C-УА-14-КМА-13 - Квантитативне методе у агробизнису
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Квантитативне методе у агробизнису | |||
| Акроним | C-УА-14-КМА-13 | |||
| Студијски програм | Управљање у агробизнису и трговини | |||
| Модул | Управљање у агробизнису и трговини | |||
| Тип студија | специјалистичке академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 8.0 | Статус предмета | обавезан | |
| Условљност другим предметима | нема | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Предмет омогућава стицање: 1. знања о анализи временских серија и вишедимензионалним скуповима података; 2. разумевање услова за примену статистичких метода; 3. вештине да примени одговарајућу методу; 4. вештине да анализира односе између елемената или група елемената; 5. способности да решава агроекономске проблеме; 6. способности да логично закључује, квалитетно интерпретира добијене резултате. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | По завршетку курса овог предмета, студент треба да је оспособљаен да познаје моделе временских серија, изврши идентификацију модела и прогнозирање кретањ појава. Затим да у складу са циљем исп тив ња и абере адекватну методу мултиваријационе анализе, припреми податке за компјутерску обраду, примени методе и објасни добијене резултате. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Анализа временских серија: моделирање, идентификација АRМА и ARIMA модела, прогнозирање, Box-Jenkins-ови модели; Моделирање агроекономског система; Мултиваријациона анализа: дефиниција и класификација метода мултиваријационе анализе; Метод главних компонената; Факторска анализа; Дискриминациона анализа; Анализа груписања; Анализа класификационог стабла; Kaноничнакорелација. | |||
| Садржај практичне наставе | Практична настава се састоји у изради задатака за све изучаване области и тумачењу добијених резултата. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 0.2 | 0.2 | |||
| Методе извођења наставе | Предавања у комбинацији са интерактивним методама наставе и учења примењују се у вим наставним поглављима ред ета одређеном обиму. Обрада података на компјутеру, консултације. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | Писмени испит | |||
| Практична настава | 20 | Усмени испит | 50 | |
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | 30 | |||
