C-ХХ-14-ХХ - Хемија хране
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Хемија хране | |||
| Акроним | C-ХХ-14-ХХ | |||
| Студијски програм | Прехрамбена технологија | |||
| Модул | Хемија хране | |||
| Тип студија | специјалистичке академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 5.0 | Статус предмета | обавезан | |
| Условљност другим предметима | - | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Предмет треба да омогући студенту стицање: теоријских знања о хемијским једињењима која су најзаступљенија у храни, адитивима и хемији прехрамбених производа (меса и производа од меса, млека и млечних производа, пекарских производа, итд) | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Након успешног завршетка овог курса, студенти би требало да буду способни да: 1. Опишу и објасне структуру и хемијске особине протеина, липида и угљених хидрата. 2. Опишу хемијске особине адитива у ширем смислу. 3. Дефинишу улогу адитива у храни. 4. Примене знања из хемија прехрамбених производа. 5. Презентују стечена знања кроз писмене и усмене форме излагања. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Протеини, угљени хидрати и липиди у храни: Кратак преглед најважнијих хемијских и физичких особина ових једињења. Хемијске и физичке промене ових једињења током прераде, чувања и припреме хране; Вода у храни: Активитет воде и методе за одређивање активитета воде. Улога воде у намирницама и храни. Адитиви: Дефиниције и подела адитива. Хемијске особине адитива. Хемија прехрамбених производа. | |||
| Садржај практичне наставе | - | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 0.2 | 0 | |||
| Методе извођења наставе | Tеоријска настава, теоријске вежбе и интерактивна настава. Предвиђен је семинарски рад. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | ||
| Практична настава | Усмени испит | 60 | ||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | 30 | |||
