Навигација

C-ХХ-14-ХХ - Хемија хране

Спецификација предмета
НазивХемија хране
АкронимC-ХХ-14-ХХ
Студијски програмПрехрамбена технологија
МодулХемија хране
Тип студијаспецијалистичке академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ5.0Статус предметаобавезан
      Условљност другим предметима-Облик условљености
      Циљеви изучавања предметаПредмет треба да омогући студенту стицање: теоријских знања о хемијским једињењима која су најзаступљенија у храни, адитивима и хемији прехрамбених производа (меса и производа од меса, млека и млечних производа, пекарских производа, итд)
      Исходи учења (стечена знања)Након успешног завршетка овог курса, студенти би требало да буду способни да: 1. Опишу и објасне структуру и хемијске особине протеина, липида и угљених хидрата. 2. Опишу хемијске особине адитива у ширем смислу. 3. Дефинишу улогу адитива у храни. 4. Примене знања из хемија прехрамбених производа. 5. Презентују стечена знања кроз писмене и усмене форме излагања.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеПротеини, угљени хидрати и липиди у храни: Кратак преглед најважнијих хемијских и физичких особина ових једињења. Хемијске и физичке промене ових једињења током прераде, чувања и припреме хране; Вода у храни: Активитет воде и методе за одређивање активитета воде. Улога воде у намирницама и храни. Адитиви: Дефиниције и подела адитива. Хемијске особине адитива. Хемија прехрамбених производа.
      Садржај практичне наставе-
      Литература
      1. М. Antic (20 12 ) : Food Chemistry – lectures, IFC - WBG . ( превод на српски у току). М. Antic (20 12 ) : Food Analysis – lectures, IFC - WBG . ( превод на српски у току). С. Петровић, Д. Мијин, Н. Стојановић ( 2009. ) : Хемија природних органских једињења, ТМФ Београд. John M. deMan (1999): Principles of Food Chemistry — 3 rd , Aspen Publishers, Inc.
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      0.20
      Методе извођења наставеTеоријска настава, теоријске вежбе и интерактивна настава. Предвиђен је семинарски рад.
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања10Писмени испит
      Практична наставаУсмени испит60
      Пројекти
      Колоквијуми
      Семинари30