Д-ФМ-14-ПЕК - Популациона екологија корова
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Популациона екологија корова | |||
| Акроним | Д-ФМ-14-ПЕК | |||
| Студијски програм | Пољопривредне науке | |||
| Модул | Фитомедицина | |||
| Тип студија | докторске академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљност другим предметима | - | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Стицање знања о: генетичкој варијабилности коровских популација, варијабилности популација индукованим факторима животне средине и интеракцијом генетичке основе и услова средине, динамици раста/редукције популације; Развој вештина за предвиђање кретања популација у контексту климатских промена и варијабилност врсте услед интеракције генетичке основе врсте и услова средине. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Познавање и разумевање: генетичке варијабилности коровских популација, познавање фактора који индукују варијабилност, динамику раста/опадања бројности популације. Оспособљеност за примену метода за утврђивање бројности, густине и покровности коровских популација у различитим агроеколошким условима, развије критичко и креативно мишљење о садржају предмета и презентује стечено знање. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Биолошки диверзитет: генетичка варијабилност (типови наслеђивања, извори и механизми одржавања генетичког диверзитета, фактори који мењају структуру популације), негенетичка варијабилност и специјација; Адаптације и теорија еколошких ниша; Екологија популације: бројност и густина популације, методе за израчунавање бројности, густине и покровности популација, динамика бројности популација. | |||
| Садржај практичне наставе | Утврђивање бројности, густине и покровности коровских популација у одређеним агроеколошким условима и у одређеном типу усева/засада; Процена бројности популације у зависности од технологије гајења и одржавања усева/засада, неге усева, квалитета, времена и нивоа примене превентивних и директних мера у сузбијању корова. | |||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 3 | 0 | 2 | ||
| Методе извођења наставе | Теоријска настава и студијски истраживачки рад. Предвиђа се припрема семинарског рада са елементима научно-истраживачког рада: мерења, обрада и анализа података, презентација резултата. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | Писмени испит | |||
| Практична настава | 40 | Усмени испит | 30 | |
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | 30 | |||
