D-FM-14-PEK - Populaciona ekologija korova
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Populaciona ekologija korova | |||
| Akronim | D-FM-14-PEK | |||
| Studijski program | Poljoprivredne nauke | |||
| Modul | Fitomedicina | |||
| Tip studija | doktorske akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | izborni | |
| Uslovljnost drugim predmetima | - | Oblik uslovljenosti | ||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Sticanje znanja o: genetičkoj varijabilnosti korovskih populacija, varijabilnosti populacija indukovanim faktorima životne sredine i interakcijom genetičke osnove i uslova sredine, dinamici rasta/redukcije populacije; Razvoj veština za predviđanje kretanja populacija u kontekstu klimatskih promena i varijabilnost vrste usled interakcije genetičke osnove vrste i uslova sredine. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Poznavanje i razumevanje: genetičke varijabilnosti korovskih populacija, poznavanje faktora koji indukuju varijabilnost, dinamiku rasta/opadanja brojnosti populacije. Osposobljenost za primenu metoda za utvrđivanje brojnosti, gustine i pokrovnosti korovskih populacija u različitim agroekološkim uslovima, razvije kritičko i kreativno mišljenje o sadržaju predmeta i prezentuje stečeno znanje. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Biološki diverzitet: genetička varijabilnost (tipovi nasleđivanja, izvori i mehanizmi održavanja genetičkog diverziteta, faktori koji menjaju strukturu populacije), negenetička varijabilnost i specijacija; Adaptacije i teorija ekoloških niša; Ekologija populacije: brojnost i gustina populacije, metode za izračunavanje brojnosti, gustine i pokrovnosti populacija, dinamika brojnosti populacija. | |||
| Sadržaj praktične nastave | Utvrđivanje brojnosti, gustine i pokrovnosti korovskih populacija u određenim agroekološkim uslovima i u određenom tipu useva/zasada; Procena brojnosti populacije u zavisnosti od tehnologije gajenja i održavanja useva/zasada, nege useva, kvaliteta, vremena i nivoa primene preventivnih i direktnih mera u suzbijanju korova. | |||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 3 | 0 | 2 | ||
| Metode izvođenja nastave | Teorijska nastava i studijski istraživački rad. Predviđa se priprema seminarskog rada sa elementima naučno-istraživačkog rada: merenja, obrada i analiza podataka, prezentacija rezultata. | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | Pismeni ispit | |||
| Praktična nastava | 40 | Usmeni ispit | 30 | |
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | ||||
| Seminari | 30 | |||
