Д-МЛ-14-ЕКМИ - Еколошка микробиологија
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Еколошка микробиологија | |||
| Акроним | Д-МЛ-14-ЕКМИ | |||
| Студијски програм | Пољопривредне науке | |||
| Модул | Мелиорације земљишта | |||
| Тип студија | докторске академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљност другим предметима | Облик условљености | |||
| Циљеви изучавања предмета | разумевање диверзитета микроорганизама у екосистемима, значај бактерија стимулатора биљног раста, примену микроорганизама у биоремедијацији, биоконверзије агроиндустријског отпада и микробиолошке контаминације свежег воћа и поврћа хуманим патогенима. мултидисциплинарни приступ у проучавању и карактеризацији екосистема и упознавање са методама за детекцију сапрофитних и патогених микроорганизама | |||
| Исходи учења (стечена знања) | да интегрише знања о микробним заједницама и доведе у везу еколошке проблеме у пољопривреди са могућношћу практичне примене микроорганизама у решавању еколошких проблема (биоремедијација), очувања животне средине (биофертилизација, биоконтролни агенси) и производњи здравствено безбедне хране, да критички анализу и процени улоге микроорганизама у природним и загађеним екосистемима, | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Појам индивидуе, врсте и популације у микробиологији. Метаболитички, еколошки и генетски диверзитет микроорганизама. Интеракције међу микробним популацијама. Однос микроорганизама и биљака. Бактерије стимулатори биљнограста. Улога микроорганизама у одрживој пољопривреди, биоремедијацији и биоконверзији агроиндустријског отпада. Микроорганизми као контаминанти свежег поврћа и воћа. | |||
| Садржај практичне наставе | могућностима примене микроорганизама у савременој пољопривредној производњи, употреби информационо -комуникационих технологија у области примењене екологије у пољопривреди. Студијски истраживачки рад биће организован индивидуално у зависности од теме докторске дисертације, а обухватиће израду и писање семинарског или научнограда. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 3 | 0 | 2 | ||
| Методе извођења наставе | Предавањау комбинацији са интерактивном наставом, семинари, консултације и менторски рад, casestudy, e-learning | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | Писмени испит | |||
| Практична настава | Усмени испит | 40 | ||
| Пројекти | 30 | |||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | 30 | |||
