D-ML-14-EKMI - Ekološka mikrobiologija
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Ekološka mikrobiologija | |||
Akronim | D-ML-14-EKMI | |||
Studijski program | Poljoprivredne nauke | |||
Modul | Melioracije zemljišta | |||
Tip studija | doktorske akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljnost drugim predmetima | Oblik uslovljenosti | |||
Ciljevi izučavanja predmeta | razumevanje diverziteta mikroorganizama u ekosistemima, značaj bakterija stimulatora biljnog rasta, primenu mikroorganizama u bioremedijaciji, biokonverzije agroindustrijskog otpada i mikrobiološke kontaminacije svežeg voća i povrća humanim patogenima. multidisciplinarni pristup u proučavanju i karakterizaciji ekosistema i upoznavanje sa metodama za detekciju saprofitnih i patogenih mikroorganizama | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | da integriše znanja o mikrobnim zajednicama i dovede u vezu ekološke probleme u poljoprivredi sa mogućnošću praktične primene mikroorganizama u rešavanju ekoloških problema (bioremedijacija), očuvanja životne sredine (biofertilizacija, biokontrolni agensi) i proizvodnji zdravstveno bezbedne hrane, da kritički analizu i proceni uloge mikroorganizama u prirodnim i zagađenim ekosistemima, | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Pojam individue, vrste i populacije u mikrobiologiji. Metabolitički, ekološki i genetski diverzitet mikroorganizama. Interakcije među mikrobnim populacijama. Odnos mikroorganizama i biljaka. Bakterije stimulatori biljnograsta. Uloga mikroorganizama u održivoj poljoprivredi, bioremedijaciji i biokonverziji agroindustrijskog otpada. Mikroorganizmi kao kontaminanti svežeg povrća i voća. | |||
Sadržaj praktične nastave | mogućnostima primene mikroorganizama u savremenoj poljoprivrednoj proizvodnji, upotrebi informaciono -komunikacionih tehnologija u oblasti primenjene ekologije u poljoprivredi. Studijski istraživački rad biće organizovan individualno u zavisnosti od teme doktorske disertacije, a obuhvatiće izradu i pisanje seminarskog ili naučnograda. | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
3 | 0 | 2 | ||
Metode izvođenja nastave | Predavanjau kombinaciji sa interaktivnom nastavom, seminari, konsultacije i mentorski rad, casestudy, e-learning | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | Pismeni ispit | |||
Praktična nastava | Usmeni ispit | 40 | ||
Projekti | 30 | |||
Kolokvijumi | ||||
Seminari | 30 |