М-МЛ-14-БЗЖ - Биотехнологија у заштити животне средине
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Биотехнологија у заштити животне средине | |||
| Акроним | М-МЛ-14-БЗЖ | |||
| Студијски програм | Пољопривреда | |||
| Модул | Мелиорације земљишта | |||
| Тип студија | мастер академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљност другим предметима | . | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | упозна студенте о основним аспектима биотехнологије и принципима рекомбинантне технологије и примени микроорганизама у одрживој пољопривред и значају микроорганизама и могућности примене у мониторингу, одржавању и санацији оштећених екосистема, са улогом микроорганизама у третману отпадних вода, Да развије аналитички и флексибилан приступ решавању проблема из области биотехнологијеу пољопривреди | |||
| Исходи учења (стечена знања) | објасне основне карактеристике метаболизма микроорганизама, и опише рекомбинантне технологије, користећи примере аргументовано дискутују о решењима која пружа биотехнологија у санацији загађења у животној средини и сагледа могућности примене микробне биотехнолохије у савременој пољопривреди, биоремедијацији, биофертилизацији, анализира резултате и презентује стечено знање, | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Основне улоге микроорганизама у животној средини, микробни метабоилзам,основи генетике микроорганизамс, Рекомбинантне технологије у биотехнологији животне средине. улога микроорганизама у биолошком третману отпадних вода (аеробни и анаеробни). Трансформација ксенобиотика, биофертилизација, перспективе биотехнологије у интегралном очувању и унапређењу животне средине у пољопривреди | |||
| Садржај практичне наставе | Изолација бактерија које имају потенцијал за примену у пољопривреди, трансформацији ксенобиорика. антагонистички односи између микробних популација, изолација и идентификација бактериофаги, молекуларне методе идентификације микроорганизама | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 3 | 2 | |||
| Методе извођења наставе | Предавања у комбинацији са интерактивном наставом, семинари, консултације и менторски рад, casestudy, e-learning | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 20 | Писмени испит | ||
| Практична настава | Усмени испит | 40 | ||
| Пројекти | 20 | |||
| Колоквијуми | 20 | |||
| Семинари | ||||
