M-ML-14-BZŽ - Biotehnologija u zaštiti životne sredine
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Biotehnologija u zaštiti životne sredine | |||
Akronim | M-ML-14-BZŽ | |||
Studijski program | Poljoprivreda | |||
Modul | Melioracije zemljišta | |||
Tip studija | master akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljnost drugim predmetima | . | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | upozna studente o osnovnim aspektima biotehnologije i principima rekombinantne tehnologije i primeni mikroorganizama u održivoj poljoprivred i značaju mikroorganizama i mogućnosti primene u monitoringu, održavanju i sanaciji oštećenih ekosistema, sa ulogom mikroorganizama u tretmanu otpadnih voda, Da razvije analitički i fleksibilan pristup rešavanju problema iz oblasti biotehnologijeu poljoprivredi | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | objasne osnovne karakteristike metabolizma mikroorganizama, i opiše rekombinantne tehnologije, koristeći primere argumentovano diskutuju o rešenjima koja pruža biotehnologija u sanaciji zagađenja u životnoj sredini i sagleda mogućnosti primene mikrobne biotehnolohije u savremenoj poljoprivredi, bioremedijaciji, biofertilizaciji, analizira rezultate i prezentuje stečeno znanje, | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Osnovne uloge mikroorganizama u životnoj sredini, mikrobni metaboilzam,osnovi genetike mikroorganizams, Rekombinantne tehnologije u biotehnologiji životne sredine. uloga mikroorganizama u biološkom tretmanu otpadnih voda (aerobni i anaerobni). Transformacija ksenobiotika, biofertilizacija, perspektive biotehnologije u integralnom očuvanju i unapređenju životne sredine u poljoprivredi | |||
Sadržaj praktične nastave | Izolacija bakterija koje imaju potencijal za primenu u poljoprivredi, transformaciji ksenobiorika. antagonistički odnosi između mikrobnih populacija, izolacija i identifikacija bakteriofagi, molekularne metode identifikacije mikroorganizama | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
3 | 2 | |||
Metode izvođenja nastave | Predavanja u kombinaciji sa interaktivnom nastavom, seminari, konsultacije i mentorski rad, casestudy, e-learning | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 20 | Pismeni ispit | ||
Praktična nastava | Usmeni ispit | 40 | ||
Projekti | 20 | |||
Kolokvijumi | 20 | |||
Seminari |