М-ФМ-14-БК - Биљни карантин
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Биљни карантин | |||
| Акроним | М-ФМ-14-БК | |||
| Студијски програм | Фитомедицина | |||
| Модул | Фитомедицина | |||
| Тип студија | мастер академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 4.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљност другим предметима | Облик условљености | |||
| Циљеви изучавања предмета | аа) знања појма биљни карантин, организацијa и значаја биљног карантина, функционисање карантинске службе, метода прегледа и утврђивања присуства карантинских организама, карантински организмi на важећим листама за нашу земљу. б) вештина фитосанитарнog преглед и процене ризика од уношења карантинских организама; в) способности решавања практичних проблема у области биљног карантина. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Од студента се очекује да покаже познавање врста карантинских листа, врста карантинских штетних организама, метода детекције, процедура за спречавање уношења и изношења карантинских организама у земљу и разумевање значаја спречавања ширења карантинских организама | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Увод; Основе биљног карантина, развој, организација и значај у заштити биља; Карантинске листе штетних организама Методе детекције; Најзначајније врсте карантинских микроорганизама, штеточина и корова за нашу земљу.; | |||
| Садржај практичне наставе | Преглед биљних пошиљки, начини узорковања штетних организама у биљним пошиљкамаи транспортовања до лабораторија, лабораторијска анализа узорака, начин обавештавања надлежних органа о присуству карантинских организама. | |||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 2 | |||
| Методе извођења наставе | Теоријска и практична настава у комбинацији са интерактивном наставом ће се држати у свим областима. Провера знања тестом иде после сваке области пређене на предавањима (укупно 3). | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | 30 | |
| Практична настава | 30 | Усмени испит | ||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | 10 | |||
| Семинари | 20 | |||
