О-ТР-14-ТОРС - Технологија отпада у преради ратарских сировина
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Технологија отпада у преради ратарских сировина | |||
| Акроним | О-ТР-14-ТОРС | |||
| Студијски програм | Прехрамбена технологија | |||
| Модул | Технологија ратарских производа | |||
| Тип студија | основне академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљност другим предметима | Положени испити из: Биохемије, Опште микробиологије и Термодинамике | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Предмет треба да омогући студенту стицање знања о методама управљања отпадом. Кроз теоријску и практичну наставу студент треба да буде оспособљен за за класификацију свих врста отпада у технологији прераде ратарских сировина, избор најповољније методе поновног коришћења отпада, као и сигурно одлагање отпада. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | По завршетку курса, студенти треба да буду у стању да разумеју и објасне: разлику између неопасног, инертног и опасног отпада; класификације отпада који настају у појединим технологијама прераде ратарских сировина; одговарајућа технолошка решења у смањењу настанка отпада, смањење опасних карактеристика отпада и сигурно одлагање отпада. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Класификација, врсте, места настанка, сакупљање и траспорт отпада; законске регулативе и стратегија управљања отпадом ЕУ и Србије; економски и еколошки аспекти поновног коришћења отпада; процеси за третман отпада: механички, биолошки, физичко-хемијски, термички; аспекти енергетске ефикасности; проблем третмана опасног отпада; сигурно одлагање отпада на депоније. | |||
| Садржај практичне наставе | Презентација семинарских радова студената; Сортирање отпада из погона изабране технологије прераде ратарских сировина; Избор најбоље технологије за прераду отпада; Израчунавање степена искоришћења отпада. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 3 | 2 | |||
| Методе извођења наставе | Теоријска и практична настава у комбинацији са интерактивном наставом ће се држати у свим областима. У току наставе су предвиђене две провере знања тестовима, а на крају практичне наставе (вежби) предвиђено је полагање колоквијума. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 5 | Писмени испит | ||
| Практична настава | 5 | Усмени испит | 40 | |
| Пројекти | 20 | |||
| Колоквијуми | 10 | |||
| Семинари | 20 | |||
