O-TR-14-TORS - Tehnologija otpada u preradi ratarskih sirovina
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Tehnologija otpada u preradi ratarskih sirovina | |||
| Akronim | O-TR-14-TORS | |||
| Studijski program | Prehrambena tehnologija | |||
| Modul | Tehnologija ratarskih proizvoda | |||
| Tip studija | osnovne akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | izborni | |
| Uslovljnost drugim predmetima | Položeni ispiti iz: Biohemije, Opšte mikrobiologije i Termodinamike | Oblik uslovljenosti | ||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Predmet treba da omogući studentu sticanje znanja o metodama upravljanja otpadom. Kroz teorijsku i praktičnu nastavu student treba da bude osposobljen za za klasifikaciju svih vrsta otpada u tehnologiji prerade ratarskih sirovina, izbor najpovoljnije metode ponovnog korišćenja otpada, kao i sigurno odlaganje otpada. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Po završetku kursa, studenti treba da budu u stanju da razumeju i objasne: razliku između neopasnog, inertnog i opasnog otpada; klasifikacije otpada koji nastaju u pojedinim tehnologijama prerade ratarskih sirovina; odgovarajuća tehnološka rešenja u smanjenju nastanka otpada, smanjenje opasnih karakteristika otpada i sigurno odlaganje otpada. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Klasifikacija, vrste, mesta nastanka, sakupljanje i trasport otpada; zakonske regulative i strategija upravljanja otpadom EU i Srbije; ekonomski i ekološki aspekti ponovnog korišćenja otpada; procesi za tretman otpada: mehanički, biološki, fizičko-hemijski, termički; aspekti energetske efikasnosti; problem tretmana opasnog otpada; sigurno odlaganje otpada na deponije. | |||
| Sadržaj praktične nastave | Prezentacija seminarskih radova studenata; Sortiranje otpada iz pogona izabrane tehnologije prerade ratarskih sirovina; Izbor najbolje tehnologije za preradu otpada; Izračunavanje stepena iskorišćenja otpada. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 3 | 2 | |||
| Metode izvođenja nastave | Teorijska i praktična nastava u kombinaciji sa interaktivnom nastavom će se držati u svim oblastima. U toku nastave su predviđene dve provere znanja testovima, a na kraju praktične nastave (vežbi) predviđeno je polaganje kolokvijuma. | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 5 | Pismeni ispit | ||
| Praktična nastava | 5 | Usmeni ispit | 40 | |
| Projekti | 20 | |||
| Kolokvijumi | 10 | |||
| Seminari | 20 | |||
