Навигација

О-АЕ-14-СРРР - Саветодавство у пољопривреди и руралном развоју

Спецификација предмета
НазивСаветодавство у пољопривреди и руралном развоју
АкронимО-АЕ-14-СРРР
Студијски програмАгроекономија
Модул
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ7.0Статус предметаизборни
      Условљност другим предметимаПоложен испит из предмета Економика пољопривреде.Облик условљености
      Циљеви изучавања предметаПредмет треба да омогући студенту разумевање теорије и праксе саветодавства; циљева, задатака и метода рада саветодавних служби (ПСС); усавршавања саветодаваца и образовања корисника саветодавних услуга; модела финансирања и законодавства о раду ПСС; међузависности ПСС, образовно-истраживачких и аграрних институција и корисника саветодавних услуга; контроле и оцене рада ПСС.
      Исходи учења (стечена знања)Студент треба да буде оспособљен за: обављање послова пружања саветодавних услуга у пољопривреди и руралном развоју; руковођење саветодавним институцијама; тимски и индивидуални рад саветодаваца; рад саветодаваца са појединцима, групама корисника услуга, удружењима и аграрним институцијама; ефикасно учење, критичко мишљење и примену исхода учења.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеУвод. Дефиниција, принципи, задаци и врсте услуга ПСС. Карактеристике модела саветодавства у свету. Области и методи рада ПСС. Образовање саветодаваца и корисника услуга. Финансирање ПСС. Улога, развој и стање ПСС у Србији. Повезаност ПСС, образовно-истраживачких и аграрних институција и корисника саветодавних услуга у Србији. Законски прописи о ПСС у Србији. Правци развоја ПСС у Србији.
      Садржај практичне наставеВежбе прате предавања са семинарским радовима и тестовима провере знања. Коришћење статистичких база и литературе. Посета институцијама значајним за теорију и праксу из области саветодавства у пољопривреди и руралном развоју.
      Литература
      1. Петровић Ж., Јанковић Д. (2010). Пољопривредно саветодавство Србије – стање, проблеми и могућности реформе. Пољопривредни факултет, Нови Сад.
      2. Swanson, Burton E. (2008). Global Review of Good Agricultural Extension and Advisory Service Practices, FAO, Rome.
      3. Шеварлић М. (2003). Нова улога саветодавне службе у развоју села Србије. Економика пољопривреде (2), Београд, стр. 129-157.
      4. Rivera, William M. (2001). Agricultural and Rural Extension Worldwide: Options for Institutional Reform in the Developing Countries, FAO, Rome.
      5. Смиљанић К. и сар. (1987). Стручна пољопривредна служба. ИПН. Београд.
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      32
      Методе извођења наставеПредавања, вежбе и интерактивна настава. Провера знања у току наставе путем колоквијума, презентације и одбране семинарског рада.
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања10Писмени испит
      Практична наставаУсмени испит50
      Пројекти
      Колоквијуми20
      Семинари20