Навигација

О-МХ-14-МКХ - Микробиолошко кварење хране

Спецификација предмета
НазивМикробиолошко кварење хране
АкронимО-МХ-14-МКХ
Студијски програмПрехрамбена технологија
МодулМикробиологија хране
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ5.0Статус предметаобавезан
      Условљност другим предметимаОблик условљености
      Циљеви изучавања предметаСтицање знања/разумевања о значају микробиолошког кварења хране, изучавање промена лакокварљивих намирница, упоређивање микробиолошких и немикробиолошких промена у храни; препознавање основних група микроорганизама који представљају иницијалну микрофлору на храни биљног и анималног порекла, узрочника кварења и контрола производног процеса.
      Исходи учења (стечена знања)- карактеризација иницијалне микрофлоре на храни - дефинисање улоге гљива, бактерија и квасаца у кварењу хране биљног и анималног порекла - објашњавање еколошких и других фактора на раст и развиће микроорганизама у храни - сагледавање улоге и значаај правилне контроле производног процеса у циљу смањења кварења производа
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеПојам, историјски развој, значај микробиолошког кварења хране; Микробиолошке и немикробиолошке промене у храни; Иницијалне и друге групе микроорганизама на намирницама и њихов однос према води, температури, кисеонику и киселости; Иницијални микроорганизми и други микроорганизми који кваре различите групе намирница; Параметри контроле производног процеса у циљу елиминисања кварења хране.
      Садржај практичне наставеТеоријску наставу прати извођење практичних лабораторијских вежби који обухватају препознавање основних узрочника кварења хране и специфичним узрочницима кварења у наведеним врстама хране. Студијски истраживачки рад обухвата детаљну обраду једне одабране врсте хране и микроорганизме који је кваре.
      Литература
      1. Микробиолошко кварење хране
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      22
      Методе извођења наставеНастава ће се изводити кроз класична предавања и лабораторијске вежбе, као и методе интерактивне наставе. Од метода интерактивне наставе у настави користе се индивидуалне, групне односно тимске колаборативне и кооперативне методе активног учења.
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања5Писмени испит
      Практична настава5Усмени испит40
      Пројекти
      Колоквијуми20
      Семинари30