Навигација

О-АЕ-14-МПИ - Менаџмент прехрамбене индустрије

Спецификација предмета
НазивМенаџмент прехрамбене индустрије
АкронимО-АЕ-14-МПИ
Студијски програмАгроекономија
Модул
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ7.0Статус предметаизборни
    Условљност другим предметима-Облик условљености
    Циљеви изучавања предметаПредмет треба да омогући студенту стицање знања, односно разумевање: функционисања пословних система у прехрамбеној индустрији; организације радних процеса, метода које се примењују у процесу управљања.
    Исходи учења (стечена знања)Студент треба да буде оспособљен за: организовање и руковођење пословним системима прехрамбене индустрије, избор и примену савремених метода управљања, избор технологије, управљање технолошким системима, управљање системом квалитета у прехрамбеној индустрији и управљањe информационим системима.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеПословни системи ПИ. Организација прераде пољоприврених производа (избор локације, организација снабдевања сировинама, организација транспорта, организација радних процеса. Систем квалитета у ПИ Менаџмент системи, циљеви пословања, критеријуми ефикасности, раст и развој, стратегија технолошке конкурентности, избор технологије, управљање технолошким системима, управљачки информациони систем.
    Садржај практичне наставеНа вежбама ће се решавати практични проблеми менаџмента (модели управљања производњом, предвиђање пословних активности, технолошка предвиђања, развој производа, оптимално коришћење капацитета, анализа производног програма, , одређивање оптималног асортимана производње, усклађивање производног програма, минимизација времена транспорта.
    Литература
    1. Булат В. (2004): Индустријски менаџмент-нова парадигма. Факултет за индустријски менаџмент. Београд. Вујошевић М. (1997): Оперативни менаџмент-квантитативне методе. Друштво операционих истраживача Југославије. Београд. Милићевић Весна (2001): Стратегија пословног планирања-менаџерски приступ. Факултет организационих наука. Београд. Schroeder G. R. (1999): Upravljanje proizvodnjom. Mate. Zagreb.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    32
    Методе извођења наставеПредавања у комбинацији са интерактивном наставом примењује се у свим наставним поглављима предмета у одређеном обиму (индивидуална и групна)
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања10Писмени испит
    Практична настава20Усмени испит40
    Пројекти
    Колоквијуми30
    Семинари