Навигација

О-ФМ-14-ВБП - Вектори биљних патогена

Спецификација предмета
НазивВектори биљних патогена
АкронимО-ФМ-14-ВБП
Студијски програмБиљна производња
МодулФитомедицина
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ5.0Статус предметаизборни
    Условљност другим предметимаположени испити из предета Општа ентомологија и Општа фитопатологијаОблик условљености
    Циљеви изучавања предметаупознавање са: различитим групама животиња вектора биљних патогена (инсектима - Homoptera, Thysanoptera, Hemiptera, грињама, нематодама и гљивама), морфологијом и анатомијом вектора, начинима и путевима преношења вируса, фитоплазми, бактерија и гљива, основним мерама борбе против вектора.
    Исходи учења (стечена знања)предмет треба да омогући студенту стицање: знања о векторској улози бескичмењака и гљива, њиховој морфологији, анатомији, размножавању и развићу; знања о основним групама патогена; карактеристикама интеракције патоген-вектор, стицање вештине препознавања и мониторинга вектора биљних патогена, тимски рад и сарадњу, критичко мишљење.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеОсновне карактеристике вектора; Улога вектора у преношењу гљива, бактерија и фитопалзми. Преношење вируса вашима, цикадама, грињама, нематодама, лептирастим вашима, трипсима и псеудогљивама; Механизми и специфичности различитих начина преношења патогена векторима;Утицај промена у популацији вектора на интензивније ширење вируса, појаву „emerging” и “re-emerging” вируса.
    Садржај практичне наставеИз свих поглавља предавања предвиђене су практичне вежбе у лабораторији, инсектаријуму и стакленику и један одлазак на терен.
    Литература
    1. Chapman R. F. (1998): The Insects, Structure and Function. Cambridge, University Press.
    2. Katis, N.I., Tsitsipis, A.J., Stevens, M., Powell, G. (2007): Transmission of Plant Viruses. In: van Emden HF, Harrington R. (eds.), Aphids as Crop Pests. CABI, Wallingford, pp. 353-390.
    3. Agrios, G.N. (2005): Plant Pathology, Academic Press, Inc, San Diego/Toronto
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    22
    Методе извођења наставекласична предавања, лабораторијске вежбе, једна теренска вежба и методе интерактивне наставе. Од метода интерактивне наставе користе се индивидуалне, групне односно тимске колаборативне и кооперативне методе активног учења.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања10Писмени испит30
    Практична наставаУсмени испит30
    Пројекти
    Колоквијуми20
    Семинари10