О-ФМ-14-ВБП - Вектори биљних патогена
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Вектори биљних патогена | |||
Акроним | О-ФМ-14-ВБП | |||
Студијски програм | Биљна производња | |||
Модул | Фитомедицина | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 5.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљност другим предметима | положени испити из предета Општа ентомологија и Општа фитопатологија | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | упознавање са: различитим групама животиња вектора биљних патогена (инсектима - Homoptera, Thysanoptera, Hemiptera, грињама, нематодама и гљивама), морфологијом и анатомијом вектора, начинима и путевима преношења вируса, фитоплазми, бактерија и гљива, основним мерама борбе против вектора. | |||
Исходи учења (стечена знања) | предмет треба да омогући студенту стицање: знања о векторској улози бескичмењака и гљива, њиховој морфологији, анатомији, размножавању и развићу; знања о основним групама патогена; карактеристикама интеракције патоген-вектор, стицање вештине препознавања и мониторинга вектора биљних патогена, тимски рад и сарадњу, критичко мишљење. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Основне карактеристике вектора; Улога вектора у преношењу гљива, бактерија и фитопалзми. Преношење вируса вашима, цикадама, грињама, нематодама, лептирастим вашима, трипсима и псеудогљивама; Механизми и специфичности различитих начина преношења патогена векторима;Утицај промена у популацији вектора на интензивније ширење вируса, појаву „emerging” и “re-emerging” вируса. | |||
Садржај практичне наставе | Из свих поглавља предавања предвиђене су практичне вежбе у лабораторији, инсектаријуму и стакленику и један одлазак на терен. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 2 | |||
Методе извођења наставе | класична предавања, лабораторијске вежбе, једна теренска вежба и методе интерактивне наставе. Од метода интерактивне наставе користе се индивидуалне, групне односно тимске колаборативне и кооперативне методе активног учења. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | 30 | |
Практична настава | Усмени испит | 30 | ||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 20 | |||
Семинари | 10 |