O-FM-14-VBP - Vektori biljnih patogena
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Vektori biljnih patogena | |||
| Akronim | O-FM-14-VBP | |||
| Studijski program | Biljna proizvodnja | |||
| Modul | Fitomedicina | |||
| Tip studija | osnovne akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 5.0 | Status predmeta | izborni | |
| Uslovljnost drugim predmetima | položeni ispiti iz predeta Opšta entomologija i Opšta fitopatologija | Oblik uslovljenosti | ||
| Ciljevi izučavanja predmeta | upoznavanje sa: različitim grupama životinja vektora biljnih patogena (insektima - Homoptera, Thysanoptera, Hemiptera, grinjama, nematodama i gljivama), morfologijom i anatomijom vektora, načinima i putevima prenošenja virusa, fitoplazmi, bakterija i gljiva, osnovnim merama borbe protiv vektora. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | predmet treba da omogući studentu sticanje: znanja o vektorskoj ulozi beskičmenjaka i gljiva, njihovoj morfologiji, anatomiji, razmnožavanju i razviću; znanja o osnovnim grupama patogena; karakteristikama interakcije patogen-vektor, sticanje veštine prepoznavanja i monitoringa vektora biljnih patogena, timski rad i saradnju, kritičko mišljenje. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Osnovne karakteristike vektora; Uloga vektora u prenošenju gljiva, bakterija i fitopalzmi. Prenošenje virusa vašima, cikadama, grinjama, nematodama, leptirastim vašima, tripsima i pseudogljivama; Mehanizmi i specifičnosti različitih načina prenošenja patogena vektorima;Uticaj promena u populaciji vektora na intenzivnije širenje virusa, pojavu „emerging” i “re-emerging” virusa. | |||
| Sadržaj praktične nastave | Iz svih poglavlja predavanja predviđene su praktične vežbe u laboratoriji, insektarijumu i stakleniku i jedan odlazak na teren. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 2 | 2 | |||
| Metode izvođenja nastave | klasična predavanja, laboratorijske vežbe, jedna terenska vežba i metode interaktivne nastave. Od metoda interaktivne nastave koriste se individualne, grupne odnosno timske kolaborativne i kooperativne metode aktivnog učenja. | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 10 | Pismeni ispit | 30 | |
| Praktična nastava | Usmeni ispit | 30 | ||
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | 20 | |||
| Seminari | 10 | |||
