Д-ФМ-14-ХЕР-13 - Хербологија
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Хербологија | |||
| Акроним | Д-ФМ-14-ХЕР-13 | |||
| Студијски програм | Пољопривредне науке | |||
| Модул | Фитомедицина | |||
| Тип студија | докторске академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 10.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљност другим предметима | - | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Упознавање са: генетичком основом и фенотипском варијабилношћу корова, размножавањем корова, инвазивним процесима адвентивних коровских врста, структуром и променама у коровским заједницама, интеракцијама усев-коров, интеракцијама животна средина-коров, резистентошћу/толерантности корoва/усева на хербициде и стратегијама контроле корова у конвенционалној и органској биљној производњи. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Tемељно познавање и разумевање: генетичког и фенотипског варирања код корова, размножавањe, инвазивних процеса адвентивних врста, структуре и динамике коровских заједница, интеракција усев-коров, развоја резистентности корова на хербициде, стратегија у контроли корова. Oспособљaвање за развијање критичког и креативног мишљења, писање и презентацију научних резултата. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Билогија корова: Генетичке основе и еволуција корова; Размножавање корова (вегетативно и генеративно); Адвентивне коровске врсте и инвазивни процеси; Структура и динамика коровских заједница; Екологија корова: Интеракције коров-животна асредина; Интеракције усев-коров, Алелопатија, Резистентност корова на хербициде; Стратегије у сузбијању корова у различитим системима биљне производње. | |||
| Садржај практичне наставе | Упознавање са еволуционим процесима код корова, начинима размножавања корова, инвазивним процесима адвентивних кровских врста, интеракцијама усев–коров и животна средина-коров, резситенсотнс/толерантност корова/усева на хербициде, стратегија контроле корова у конвенционалној и органској биљној производњи. | |||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 6 | 0 | 4 | ||
| Методе извођења наставе | Теоријска настава и студијски истраживачки рад. Предвиђа се израда семинарског рада са елементима научно-истраживачког рада: мерења, обрада и анализа података, презентација резултата. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | Писмени испит | |||
| Практична настава | 40 | Усмени испит | 30 | |
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | 30 | |||
