Д-РА-14-ФСБ-13 - Физиологија стреса биљака
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Физиологија стреса биљака | |||
Акроним | Д-РА-14-ФСБ-13 | |||
Студијски програм | Пољопривредне науке | |||
Модул | Ратарство и повртарство | |||
Тип студија | докторске академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 8.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљност другим предметима | Облик условљености | |||
Циљеви изучавања предмета | Предмет треба да омогући студенту стицање знања о ефектима различитих абиотичких, биотичких и антропогених стресних фактора на физиолошке процесе и продуктивност биљака, показатељима степена стреса, механизмима отпорности биљака на стресне факторе, и вештина за идентификацију фенотипских карактеристика које се користе у тестирању реакција биљака на стрес. | |||
Исходи учења (стечена знања) | На крају модула студент треба да покаже познавање основних принципа дејства различитих стресних фактора на биљке, да разуме механизме њихове отпорности и да примени то знање у циљу превазилажења ефекта стреса на растење и продуктивност биљака. Студент треба да буде квалификован за организовање експерименталног рада и критичку анализу и евалуацију резултата | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Стресни фактори - дефиниција, подела на примарне и секундарне факторе. Оксидативни и осмотски стрес. Абиотички и биотички стресни фактори: пријем и пренос сигнала стреса, ефекти на морфо-анатомске карактеристике биљака, физиолошке и метаболичке процесе, механизми отпорности биљака. Антропогени стресни фактори. Мултипни стрес у агроекосистемима. Стратегије ублажавања дејства стресних фактора. | |||
Садржај практичне наставе | Упознавање са методама испитивања ефеката стресних фактора на биљке. Припрема семинарског рада са елементима научно-истраживачког рада. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
4 | 0 | 3 | ||
Методе извођења наставе | Теоријска и практична настава у комбинацији са семинарским радом и интерактивном наставом. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | Писмени испит | |||
Практична настава | 20 | Усмени испит | 50 | |
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари | 30 |