Д-МЛ-14-ГЕМ-13 - Генетика микроорганизама
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Генетика микроорганизама | |||
| Акроним | Д-МЛ-14-ГЕМ-13 | |||
| Студијски програм | Пољопривредне науке | |||
| Модул | Мелиорације земљишта | |||
| Тип студија | докторске академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 8.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљност другим предметима | . | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | разумевање основних принципа микробне генетике, објасни механизме регулације,репликацијеи експресије гена. разумевање механизама генетске променљивости, и принципа рекомбинантне ДНА технологије, и могућност њене примене у пољопривреди и очувању животне средине, знања о молекуларним методама анализе микробних заједница у земљишту и микробног биодиверзитета. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | да oпише структуру,сумира кључне карактеристике микробне генске организације,објасни принципе рекомбинантне ДНК технологије и ,разматра примену рекомбинантне ДНА технологије у пољопривреди и очувању животне средине. Самостално прикупи литературне изворе и направи писмени извештај o одређеној теми из генетике микроорганизама и логично разговара и извлачи закључке из тих научних података | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | структура гена,репликација, транскрипција и транслација код бактерија и archea, мутације и трансфер гена између микроорганизама, плазмиди, и механизми коњугације, трансдукција и природна трансформација и значај, регулација и експресија гена, , ензимска индукција и репресија, негативна и позитивна регулација, ДНК технологије и могућност њене примене у пољопривреди и очувању животне средине | |||
| Садржај практичне наставе | анализа микробних заједница применом флуоросцентне in situ хибридизације, изолација ДНК из земљишта. Студијски истраживачки рад биће организован индивидуално у зависности од теме докторске дисертације, а обухватиће израду и писање семинарског или научног рада | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 4 | 0 | 3 | ||
| Методе извођења наставе | Теоретска и практична настава у комбинацији са интерактивном наставом, менторски рад, eLearning и case-study. Oбавезна је израда и презентација семинарског рада. Штампан научни рад или саопштен на скупу, штампан у целини вреднују се као и семинарски рад. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | Писмени испит | |||
| Практична настава | Усмени испит | 40 | ||
| Пројекти | 30 | |||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | 30 | |||
