Д-МЛ-14-БЕМ-13 - Биодиверзитет и еволуција микроорганизама
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Биодиверзитет и еволуција микроорганизама | |||
Акроним | Д-МЛ-14-БЕМ-13 | |||
Студијски програм | Пољопривредне науке | |||
Модул | Мелиорације земљишта | |||
Тип студија | докторске академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 10.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљност другим предметима | . | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | стицање знања о пореклу и настанку живота на Земљи, биохемијском и еволутивноm diveryitetu, генетичким и негенетичким разликама између бактеријa Archaea и еукариотних микроорганизама, значајu микробног биодиверзитета у природним и агроекосистемима и савременим алатима и техникама за упознавање са диверзитетом у природним срединама. | |||
Исходи учења (стечена знања) | да примени начела микробне номенклатуре, опише основне микробиолошке групе, мултидисциплинарно анализира микробни диверзитет у природним срединама, да изврши избор основних техника и метода за идентификацију микробног биодиверзитета, анализира и тумачи експерименталне податке о микробном диверзитету. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Филогенија и диверзитет Archaea, Bacteria и еукариотних микроорганизама, принципи молекуларне филогеније, механизми који генеришу генетички диверзитет у земљишним бактеријским заједницама, , таксономија и идентификација микроорганизама и појам врсте и индивидуе у микробиологији. Структура микробних заједница у земљишту и утицај агротехничких пракси на структуру микробних заједница, | |||
Садржај практичне наставе | стандардне и молекуларне методе за упознавање са микробним диверзитетом у земљишту. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
6 | 0 | 4 | ||
Методе извођења наставе | Теоретска и практична настава у комбинацији са интерактивном наставом, менторски рад, eLearning и case-study. Oбавезна је израда и презентација семинарског рада. Штампан научни рад или саопштен на скупу, штампан у целини вреднују се као и семинарски рад. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | Писмени испит | |||
Практична настава | Усмени испит | 40 | ||
Пројекти | 30 | |||
Колоквијуми | ||||
Семинари | 30 |