D-ML-14-BEM-13 - Biodiverzitet i evolucija mikroorganizama
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Biodiverzitet i evolucija mikroorganizama | |||
Akronim | D-ML-14-BEM-13 | |||
Studijski program | Poljoprivredne nauke | |||
Modul | Melioracije zemljišta | |||
Tip studija | doktorske akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 10.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljnost drugim predmetima | . | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | sticanje znanja o poreklu i nastanku života na Zemlji, biohemijskom i evolutivnom diveryitetu, genetičkim i negenetičkim razlikama između bakterija Archaea i eukariotnih mikroorganizama, značaju mikrobnog biodiverziteta u prirodnim i agroekosistemima i savremenim alatima i tehnikama za upoznavanje sa diverzitetom u prirodnim sredinama. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | da primeni načela mikrobne nomenklature, opiše osnovne mikrobiološke grupe, multidisciplinarno analizira mikrobni diverzitet u prirodnim sredinama, da izvrši izbor osnovnih tehnika i metoda za identifikaciju mikrobnog biodiverziteta, analizira i tumači eksperimentalne podatke o mikrobnom diverzitetu. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Filogenija i diverzitet Archaea, Bacteria i eukariotnih mikroorganizama, principi molekularne filogenije, mehanizmi koji generišu genetički diverzitet u zemljišnim bakterijskim zajednicama, , taksonomija i identifikacija mikroorganizama i pojam vrste i individue u mikrobiologiji. Struktura mikrobnih zajednica u zemljištu i uticaj agrotehničkih praksi na strukturu mikrobnih zajednica, | |||
Sadržaj praktične nastave | standardne i molekularne metode za upoznavanje sa mikrobnim diverzitetom u zemljištu. | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
6 | 0 | 4 | ||
Metode izvođenja nastave | Teoretska i praktična nastava u kombinaciji sa interaktivnom nastavom, mentorski rad, eLearning i case-study. Obavezna je izrada i prezentacija seminarskog rada. Štampan naučni rad ili saopšten na skupu, štampan u celini vrednuju se kao i seminarski rad. | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | Pismeni ispit | |||
Praktična nastava | Usmeni ispit | 40 | ||
Projekti | 30 | |||
Kolokvijumi | ||||
Seminari | 30 |