Навигација

Д-МЛ-14-АНЗ-13 - Антропогена земљишта

Спецификација предмета
НазивАнтропогена земљишта
АкронимД-МЛ-14-АНЗ-13
Студијски програмПољопривредне науке
МодулМелиорације земљишта
Тип студијадокторске академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ6.0Статус предметаизборни
    Условљност другим предметима-Облик условљености
    Циљеви изучавања предметаСтицање: знања о месту антропогених земљишта у класификационим системима, идентификацији, најважнијим педогенетским факторима и процесима образовања, мерама контоле даље еволуције; вештина: примене одговарајућих теренских и експерименталних истраживања у идентификацији антропогених земљишта.
    Исходи учења (стечена знања)Познавање места антропогених земљишта у класификационим системима, способност идентификације антропогених земљишта, познавање најважнијих педогенетских факторa и процеса образовања антропогених земљишта и мера контоле даље еволуције антропогених земљишта и оспособљавање студената за самосталну примену одговарајућих теренских и експерименталних истраживања у идентификацији антропогених земљишта.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеРед аутоморфних земљишта: ригосол, хортисол, депосол, флотисол, аеропреципитати. Ред хидроморфних земљишта: тресетна, хидромелиорисана земљишта.
    Садржај практичне наставеМорфологија антропогених земљишта - на терену и у лабораторији.
    Литература
    1. Jürg, P. Seiler 2005. Good Laboratory Practice – the Why and the How. Springer-Verlag Berlin
    2. Ћирић, М. 1984. Педологија. Свјетлост, Сарајево.
    3. FitzPatrick, E.A. 1999. INTERACTIVE SOILS. University of Aberdeen, Scotland, UK.
    4. Герасимова, М.И., Строганова, М.Н., Можарова, Н.Б., Прокофьева, Т.В. 2003. Антропогенхые почвы: генезис, география, рекультивация. Учебхое пособие. Факултет почвоведения МГУ им. М.В.Ломонисова, Москва, 1-270.
    5. Група аутора 2006. World reference bae for soil resources. A faramework for international classification, correlation and communication. Food and Agriculture Organization of the United Nations, Rome, 1-128. www.fao.org/ag/Agl/agll/wrb/doc/wrb2006final.pdf.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    302
    Методе извођења наставеТеоријска, теренска и лабораторијска настава, израда семинарског рада.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавањаПисмени испит
    Практична наставаУсмени испит60
    Пројекти
    Колоквијуми
    Семинари40