О-АЕ-14-НАЦЕ-13 - Национална економика и привредни систем
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Национална економика и привредни систем | |||
Акроним | О-АЕ-14-НАЦЕ-13 | |||
Студијски програм | Агроекономија | |||
Модул | ||||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 5.0 | Статус предмета | обавезан | |
Условљност другим предметима | - | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Стицање знања о целовитој националној економској стварности у којој живи и ствара. Применом економских метода и инструмената овладаће вештинама израчунавања макроекономских категорија развоја, да изврши груписање савремених привредних система, утврди факторе који га одређују, разуме и примењује економску политику у пракси и да просуђује о конкурентности националне економије у окружењу. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Способност да: 1. дефинише привреду, привредни систем и економску политику; 2. утврди факторе привредниог развоја; 3. оцени улогу и узајамни однос привредних обласи у привреди; 4. изврши типологију савремених привредних система и категорија; 5. препозна загађење и предузме мере засштите животне средине и ресурса и 6. анализира и предузима мере на поправљању сопственог животног стандарда. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | 1. Фактори привредног развоја. 2. Економика развоја привредних области. 3. Структура привреде и привредних области. 4. Екологија и привредни развој. 5. Типологија савремених привредних система. (Транзиција привреде и привредног система, Међународне економске и финансијске институције) и 6. Животни стандард и лична потрошња становништва. | |||
Садржај практичне наставе | 1. Становништво и радна снага као фактори привредног развоја; 2. Стање и промене у агрегатима привреде и сектора, детерминанте, услови и међусобни односи који их одређују; 3. Својински односи и процес транзиције; 4. Системска регулатива и остваривање политике заштите животне средине; 5. Детерминанте и фактори животног стандарда и личне потрошње становништва. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
4 | 1 | |||
Методе извођења наставе | Предавања: Еx catedra излагања и интерактивна комуникација са студенатима ради провере усвојеног знања. Вежбе: Интерактивна комуникација студената са асистентом и међусобно, израда семинарских радова и задатака на задату тему. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | Писмени испит | |||
Практична настава | Усмени испит | 60 | ||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 30 | |||
Семинари | 10 |