О-ТА-14-МПС-13 - Менаџмент пословних система
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Менаџмент пословних система | |||
| Акроним | О-ТА-14-МПС-13 | |||
| Студијски програм | Прехрамбена технологија | |||
| Модул | Технологија анималних производа | |||
| Тип студија | основне академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 5.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљност другим предметима | Облик условљености | |||
| Циљеви изучавања предмета | 1. стицање знања о суштини менаџмента, чиниоцима производње и резултатима пословања пословних система пољопривреде; 2. разумевање организационо-економских законитости које се јављају у пословним системима и њиховим везама са окружењем и 3. оспособљавање за решавање конкретних проблема организационо-економске природе који се јављају у пословним системима пољопривреде. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Студент треба да буде способан да: 1. критички размишља о проблемима из области менаџмента пословних система пољопривреде; 2. примени адекватне методе у оснивању и развоју пословних система пољопривреде; 3. успостави правилну организацију и оптималну алокацију производних ресурса; 4. унапређује ефективност и ефикасност пословања и 4. управља различитим облицима пословних система пољопривреде. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | 1. Дефиниција, предмет и задатак менаџмента пословних система пољопривреде као научне дисциплине; 2. Рад као фактор производње; 3. Мотивисање људског понашања; 4. Организационо-економска обележја средстава за производњу пословних система пољопривреде; 5. Предузеће као систем и 6. Функционалне области менаџмента (појам, значај и класификација). | |||
| Садржај практичне наставе | 1. Рационализација и вредновање рада; 2. Капацитет средстава за производњу; 3. Показатељи пословног успеха пословних система пољопривреде (појам, значај, начини мерења и услови који утичу на њих) и 4. Специјализација и интензивност производње (појам, значај, начини мерења и услови који утичу на њих). | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 2 | |||
| Методе извођења наставе | Теоријска и практична настава уз коришћење интерактивних метода ће се одржати у свим областима. Провера знања у току наставе путем теста и колоквијума. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 5 | Писмени испит | ||
| Практична настава | Усмени испит | 60 | ||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | 35 | |||
| Семинари | ||||
