О-МЛ-14-АГЕК-13 - Агроекологија
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Агроекологија | |||
| Акроним | О-МЛ-14-АГЕК-13 | |||
| Студијски програм | Мелиорације земљишта | |||
| Модул | ||||
| Тип студија | основне академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | обавезан | |
| Условљност другим предметима | Облик условљености | |||
| Циљеви изучавања предмета | а) знања из основних принципа управљања природним ресурсима у пољопривреди, формирања агроекосистема, одрживог функционисања агроекосистема, еколошких концепата који ће користити фармерима на имањима; б) вештина за правилно управљање агроекосистемима, оцену продуктивности и стања агроекосистема, избегавање штетних утицаја по животну средину. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | познавање (разумевање) из: основних принципа агроекологије, утицаја еколошких фактора на гајену биљку и пратеће елементе агроекосистема, функционисања агроекосистема и управљања агроекосистемима. студент треба да буде оспособљен за: примену еколошких технологија у гајењу усева, препознавање негативних утицаја агротехничких мера на животну средину, промену и адаптирање метода | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Еколошки фактори Клима и климатски фактори – значај климе и оцена климе за потребе пољопривреде Светлост, Температура, Вода, Ваздух и ваздушна кретања (ветар); Едафски и орографски фактори, Биотички фактори. Концепт биоценоза, еколошка ниша и примена у пољопривреди; Агроекосистеми; Стабилност у агроекосистему; Одржива пољопривреда; Примена еколошких принципа; Заштита и унапређење животне средине | |||
| Садржај практичне наставе | Значај климе и оцена климе за потребе пољопривреде (климатски индекси и климадијаграм); Критични периоди; Светлост; Температура; Вода; Биотички фактори; Популациона екологија биљака у пољопривреди; Концепт биоценоза; Агроекосистеми; Мапирање агроекосистема. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 3 | 2 | |||
| Методе извођења наставе | Од метода извођења наставе користе се класична предавања, вежбе и методе интерактивне наставе. Од метода интерактивне наставе у настави користе се индивидуалне, групне односно тимске колаборативне и кооперативне методе активног учења. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | ||
| Практична настава | 10 | Усмени испит | 50 | |
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | 20 | |||
| Семинари | 10 | |||
