O-ML-14-AGEK-13 - Agroekologija
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Agroekologija | |||
| Akronim | O-ML-14-AGEK-13 | |||
| Studijski program | Melioracije zemljišta | |||
| Modul | ||||
| Tip studija | osnovne akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | obavezan | |
| Uslovljnost drugim predmetima | Oblik uslovljenosti | |||
| Ciljevi izučavanja predmeta | a) znanja iz osnovnih principa upravljanja prirodnim resursima u poljoprivredi, formiranja agroekosistema, održivog funkcionisanja agroekosistema, ekoloških koncepata koji će koristiti farmerima na imanjima; b) veština za pravilno upravljanje agroekosistemima, ocenu produktivnosti i stanja agroekosistema, izbegavanje štetnih uticaja po životnu sredinu. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | poznavanje (razumevanje) iz: osnovnih principa agroekologije, uticaja ekoloških faktora na gajenu biljku i prateće elemente agroekosistema, funkcionisanja agroekosistema i upravljanja agroekosistemima. student treba da bude osposobljen za: primenu ekoloških tehnologija u gajenju useva, prepoznavanje negativnih uticaja agrotehničkih mera na životnu sredinu, promenu i adaptiranje metoda | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Ekološki faktori Klima i klimatski faktori – značaj klime i ocena klime za potrebe poljoprivrede Svetlost, Temperatura, Voda, Vazduh i vazdušna kretanja (vetar); Edafski i orografski faktori, Biotički faktori. Koncept biocenoza, ekološka niša i primena u poljoprivredi; Agroekosistemi; Stabilnost u agroekosistemu; Održiva poljoprivreda; Primena ekoloških principa; Zaštita i unapređenje životne sredine | |||
| Sadržaj praktične nastave | Značaj klime i ocena klime za potrebe poljoprivrede (klimatski indeksi i klimadijagram); Kritični periodi; Svetlost; Temperatura; Voda; Biotički faktori; Populaciona ekologija biljaka u poljoprivredi; Koncept biocenoza; Agroekosistemi; Mapiranje agroekosistema. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 3 | 2 | |||
| Metode izvođenja nastave | Od metoda izvođenja nastave koriste se klasična predavanja, vežbe i metode interaktivne nastave. Od metoda interaktivne nastave u nastavi koriste se individualne, grupne odnosno timske kolaborativne i kooperativne metode aktivnog učenja. | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 10 | Pismeni ispit | ||
| Praktična nastava | 10 | Usmeni ispit | 50 | |
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | 20 | |||
| Seminari | 10 | |||
