Д-ФМ-20-ПГФВ - Популациона генетика фитопатогених вируса
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Популациона генетика фитопатогених вируса | |||
Акроним | Д-ФМ-20-ПГФВ | |||
Студијски програм | Пољопривредне науке | |||
Модул | Фитомедицина | |||
Тип студија | докторске академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 12.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљност другим предметима | нема | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Предмет омогућава унапређење постојећих и стицање нових сазнања о генетичкој варијабилности и процесима који доводе до промена унутар популација вируса, променама структуре популације ради бољег разумевања биолошких карактеристика вируса као што су промене у вирулентности, географско распрострањење и појава епидемија, као и еволуцији вируса и интеракцији вируса и биљке домаћина. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студент треба да буде способан да примени стечена знања и покаже разумевање сложених процеса који доводе до генетичких, односно еволутивних промена популација фитопатогених вируса, пре свега промене у генетичкој структури настале деловањем мутација, рекомбинација и псеудорекомбинација, генетичког дрифта, „bootle neck“, „geen flow“, утицаја природне селекције. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Популациона генетика и генетичка структуре популације и значај генетичке анализе популације; Узроци генетичке варијабилности; Мутације, рекомбинације, псеудорекомбинације и комплементације; Генетички дрифт; „Founder effect“; Проток гена; „Bootle neck“; Типови селекције; Географска структура популације; Метапопулација; Познавање софтверских пакета за генетичке анализе. | |||
Садржај практичне наставе | Анализа генетичке популације одређеног вируса (модел систем) на основу секвенце комплетног генома или одређеног гена. Одређивање генетичке сличности између субпопулација истог вируса са различитих домаћина или са различитих географских подручја. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
6 | 0 | 4 | ||
Методе извођења наставе | Теоријска интерактивна настава. Израда семинарског рада из једне од предвиђених области. Групни пројект: примена компјутерских програма за анализу амино и нуклеотидних секвенци одабраног вируса као модел систем. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 5 | Писмени испит | ||
Практична настава | 5 | Усмени испит | 40 | |
Пројекти | 20 | |||
Колоквијуми | 10 | |||
Семинари | 20 |