D-FM-20-PGFV - Populaciona genetika fitopatogenih virusa
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Populaciona genetika fitopatogenih virusa | |||
| Akronim | D-FM-20-PGFV | |||
| Studijski program | Poljoprivredne nauke | |||
| Modul | Fitomedicina | |||
| Tip studija | doktorske akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 12.0 | Status predmeta | izborni | |
| Uslovljnost drugim predmetima | nema | Oblik uslovljenosti | ||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Predmet omogućava unapređenje postojećih i sticanje novih saznanja o genetičkoj varijabilnosti i procesima koji dovode do promena unutar populacija virusa, promenama strukture populacije radi boljeg razumevanja bioloških karakteristika virusa kao što su promene u virulentnosti, geografsko rasprostranjenje i pojava epidemija, kao i evoluciji virusa i interakciji virusa i biljke domaćina. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Student treba da bude sposoban da primeni stečena znanja i pokaže razumevanje složenih procesa koji dovode do genetičkih, odnosno evolutivnih promena populacija fitopatogenih virusa, pre svega promene u genetičkoj strukturi nastale delovanjem mutacija, rekombinacija i pseudorekombinacija, genetičkog drifta, „bootle neck“, „geen flow“, uticaja prirodne selekcije. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Populaciona genetika i genetička strukture populacije i značaj genetičke analize populacije; Uzroci genetičke varijabilnosti; Mutacije, rekombinacije, pseudorekombinacije i komplementacije; Genetički drift; „Founder effect“; Protok gena; „Bootle neck“; Tipovi selekcije; Geografska struktura populacije; Metapopulacija; Poznavanje softverskih paketa za genetičke analize. | |||
| Sadržaj praktične nastave | Analiza genetičke populacije određenog virusa (model sistem) na osnovu sekvence kompletnog genoma ili određenog gena. Određivanje genetičke sličnosti između subpopulacija istog virusa sa različitih domaćina ili sa različitih geografskih područja. | |||
| Literatura | ||||
| 
 | ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi | 
| 6 | 0 | 4 | ||
| Metode izvođenja nastave | Teorijska interaktivna nastava. Izrada seminarskog rada iz jedne od predviđenih oblasti. Grupni projekt: primena kompjuterskih programa za analizu amino i nukleotidnih sekvenci odabranog virusa kao model sistem. | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 5 | Pismeni ispit | ||
| Praktična nastava | 5 | Usmeni ispit | 40 | |
| Projekti | 20 | |||
| Kolokvijumi | 10 | |||
| Seminari | 20 | |||
