Навигација

Д-ЗО-20-МИМО - Микробилошки мониторинг

Спецификација предмета
НазивМикробилошки мониторинг
АкронимД-ЗО-20-МИМО
Студијски програмПољопривредне науке
МодулЗоотехника
Тип студијадокторске академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ10.0Статус предметаизборни
      Условљност другим предметимаОблик условљености
      Циљеви изучавања предметаЦиљ предмета је упознавање са концептом индикаторских микроорганизама, њихове детекције и значаја у мониторингу различитих животних средина; упознавање са критеријумима за одговарајуће индикаторске врсте и процену ризика. Примена софтверских решења у предиктивном моделирању у мониторингу индикаторских микроорганизама у животној средини.
      Исходи учења (стечена знања)Студент ће моћи да: разликује индикаторске микроорганизме, примени различите методе за детекцију индикаторских микроорганизама, да води евиденцију за експериментe и податке добијене експериментом у лабораторијској свесци, интегрише теоријска и практичнa знања у циљу анализе квалитета средине, да правилно изврши процену ризика коришћењем софтверских модела.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеИндикаторске групе микроорганизама. Микробни метаболити као индикатори. Мониторинг индикаторских микроорганизама у природним и агроекосистемима. Процена ризика, примена софтверских модела у мониторингу. Узорковање у циљу детекције и идентификације индикаторских група микроорганизама. Методе детекције индикаторских група микроорганизама.
      Садржај практичне наставеИз свих поглавља предавања предвиђен је студијски истраживачки рад.
      Литература
      1. Петровић, О., Гајин, С., Матавуљ, М., Радновић, Д. Свирчев, З. 1998. Микробиолошко испитивање квалитета површинских вода. Институт за биологију ПМФ-а у Новом Саду.
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      602
      Методе извођења наставеТеоретска настава у комбинацији са менторским радом, eLearning и case-study. Студент треба да води евиденцију о сваком експерименту, представи резултате експеримента у писаној и усменој форми, и оцени добијене резултате самостално и у групној дискусији.
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавањаПисмени испит
      Практична наставаУсмени испит40
      Пројекти
      Колоквијуми
      Семинари60