М-БИ-20-РУП - Роботи у пољопривреди
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Роботи у пољопривреди | |||
Акроним | М-БИ-20-РУП | |||
Студијски програм | Пољопривреда | |||
Модул | Биотехнички и информациони инжењеринг | |||
Тип студија | мастер академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 5.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљност другим предметима | Облик условљености | |||
Циљеви изучавања предмета | Студенти треба да стекну представу о значају примене роботике у савременој пољопривреди, треба да се упознају са принципима управљања роботским системима у различитим процесима пољопривредне производње, као и да стекну теоријску основу и практична знања о увођењу и експлоатацији више типова робота који представљају важан елемент сложених мехатроничких система примењених упољопривреди. | |||
Исходи учења (стечена знања) | После одслушаног предмета студенти треба да буду оспособљени да примењују више врста робота у различитим категоријама послова у пољопривреди, као и да познају, користе, одржавају, учествују у реализацији и самостално управљају високо технолошким роботизованим процесима у пољопривреди. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Развој и значај примене робота у пољопривреди. Увод у дигиталну пољопривреду и роботику. Врсте робота и категорије послова где се примењују. Конструкција. Управљање. Технологије перцепције. Карактеристике и типови. Летећи роботи. Роботски системи на пољопривредним машинама. Примена робота у ратарској, повртарској, воћарско-виноградарској и сточарској производњи. | |||
Садржај практичне наставе | Аудиторне вежбе из примене роботике у пољопривреди, лабораторијске вежбе са мобилним роботом за апликације у пољопривреди, као и вежбе на роботима у виртуелном окружењу. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
3 | 2 | |||
Методе извођења наставе | Реализација предавања и аудиторних вежби по моделу интерактивне наставе. Самосталан и тимски рад студената на изради практичних пројеката и студентске презентације. Експериментални рад на терену. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | 40 | |
Практична настава | 30 | Усмени испит | ||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари | 20 |