Навигација

М-БИ-20-РУП - Роботи у пољопривреди

Спецификација предмета
НазивРоботи у пољопривреди
АкронимМ-БИ-20-РУП
Студијски програмПољопривреда
МодулБиотехнички и информациони инжењеринг
Тип студијамастер академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ5.0Статус предметаизборни
    Условљност другим предметимаОблик условљености
    Циљеви изучавања предметаСтуденти треба да стекну представу о значају примене роботике у савременој пољопривреди, треба да се упознају са принципима управљања роботским системима у различитим процесима пољопривредне производње, као и да стекну теоријску основу и практична знања о увођењу и експлоатацији више типова робота који представљају важан елемент сложених мехатроничких система примењених упољопривреди.
    Исходи учења (стечена знања)После одслушаног предмета студенти треба да буду оспособљени да примењују више врста робота у различитим категоријама послова у пољопривреди, као и да познају, користе, одржавају, учествују у реализацији и самостално управљају високо технолошким роботизованим процесима у пољопривреди.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеРазвој и значај примене робота у пољопривреди. Увод у дигиталну пољопривреду и роботику. Врсте робота и категорије послова где се примењују. Конструкција. Управљање. Технологије перцепције. Карактеристике и типови. Летећи роботи. Роботски системи на пољопривредним машинама. Примена робота у ратарској, повртарској, воћарско-виноградарској и сточарској производњи.
    Садржај практичне наставеАудиторне вежбе из примене роботике у пољопривреди, лабораторијске вежбе са мобилним роботом за апликације у пољопривреди, као и вежбе на роботима у виртуелном окружењу.
    Литература
    1. Пајић, М., Дражић, М., Глигоревић, К. (2022). Прецизна пољопривреда. Пољопривредни факултет, Универзитет у Београду.
    2. Поткоњак, В. (2005). Роботика. Универзитет у Београду.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    32
    Методе извођења наставеРеализација предавања и аудиторних вежби по моделу интерактивне наставе. Самосталан и тимски рад студената на изради практичних пројеката и студентске презентације. Експериментални рад на терену.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања10Писмени испит40
    Практична настава30Усмени испит
    Пројекти
    Колоквијуми
    Семинари20