М-БИ-20-РУП - Роботи у пољопривреди
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Роботи у пољопривреди | |||
| Акроним | М-БИ-20-РУП | |||
| Студијски програм | Пољопривреда | |||
| Модул | Биотехнички и информациони инжењеринг | |||
| Тип студија | мастер академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 5.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљност другим предметима | Облик условљености | |||
| Циљеви изучавања предмета | Студенти треба да стекну представу о значају примене роботике у савременој пољопривреди, треба да се упознају са принципима управљања роботским системима у различитим процесима пољопривредне производње, као и да стекну теоријску основу и практична знања о увођењу и експлоатацији више типова робота који представљају важан елемент сложених мехатроничких система примењених упољопривреди. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | После одслушаног предмета студенти треба да буду оспособљени да примењују више врста робота у различитим категоријама послова у пољопривреди, као и да познају, користе, одржавају, учествују у реализацији и самостално управљају високо технолошким роботизованим процесима у пољопривреди. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Развој и значај примене робота у пољопривреди. Увод у дигиталну пољопривреду и роботику. Врсте робота и категорије послова где се примењују. Конструкција. Управљање. Технологије перцепције. Карактеристике и типови. Летећи роботи. Роботски системи на пољопривредним машинама. Примена робота у ратарској, повртарској, воћарско-виноградарској и сточарској производњи. | |||
| Садржај практичне наставе | Аудиторне вежбе из примене роботике у пољопривреди, лабораторијске вежбе са мобилним роботом за апликације у пољопривреди, као и вежбе на роботима у виртуелном окружењу. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 3 | 2 | |||
| Методе извођења наставе | Реализација предавања и аудиторних вежби по моделу интерактивне наставе. Самосталан и тимски рад студената на изради практичних пројеката и студентске презентације. Експериментални рад на терену. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | 40 | |
| Практична настава | 30 | Усмени испит | ||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | 20 | |||
