Navigacija

M-BI-20-RUP - Roboti u poljoprivredi

Specifikacija predmeta
Naziv Roboti u poljoprivredi
Akronim M-BI-20-RUP
Studijski program Poljoprivreda
Modul Biotehnički i informacioni inženjering
Tip studija master akademske studije
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
Nastavnik/saradnik (DON)
    Broj ESPB 5.0 Status predmeta izborni
    Uslovljnost drugim predmetima Oblik uslovljenosti
    Ciljevi izučavanja predmeta Studenti treba da steknu predstavu o značaju primene robotike u savremenoj poljoprivredi, treba da se upoznaju sa principima upravljanja robotskim sistemima u različitim procesima poljoprivredne proizvodnje, kao i da steknu teorijsku osnovu i praktična znanja o uvođenju i eksploataciji više tipova robota koji predstavljaju važan element složenih mehatroničkih sistema primenjenih upoljoprivredi.
    Ishodi učenja (stečena znanja) Posle odslušanog predmeta studenti treba da budu osposobljeni da primenjuju više vrsta robota u različitim kategorijama poslova u poljoprivredi, kao i da poznaju, koriste, održavaju, učestvuju u realizaciji i samostalno upravljaju visoko tehnološkim robotizovanim procesima u poljoprivredi.
    Sadržaj predmeta
    Sadržaj teorijske nastave Razvoj i značaj primene robota u poljoprivredi. Uvod u digitalnu poljoprivredu i robotiku. Vrste robota i kategorije poslova gde se primenjuju. Konstrukcija. Upravljanje. Tehnologije percepcije. Karakteristike i tipovi. Leteći roboti. Robotski sistemi na poljoprivrednim mašinama. Primena robota u ratarskoj, povrtarskoj, voćarsko-vinogradarskoj i stočarskoj proizvodnji.
    Sadržaj praktične nastave Auditorne vežbe iz primene robotike u poljoprivredi, laboratorijske vežbe sa mobilnim robotom za aplikacije u poljoprivredi, kao i vežbe na robotima u virtuelnom okruženju.
    Literatura
    1. Pajić, M., Dražić, M., Gligorević, K. (2022). Precizna poljoprivreda. Poljoprivredni fakultet, Univerzitet u Beogradu.
    2. Potkonjak, V. (2005). Robotika. Univerzitet u Beogradu.
    Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
    Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
    3 2
    Metode izvođenja nastave Realizacija predavanja i auditornih vežbi po modelu interaktivne nastave. Samostalan i timski rad studenata na izradi praktičnih projekata i studentske prezentacije. Eksperimentalni rad na terenu.
    Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
    Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
    Aktivnosti u toku predavanja 10 Pismeni ispit 40
    Praktična nastava 30 Usmeni ispit
    Projekti
    Kolokvijumi
    Seminari 20