M-BI-20-RUP - Roboti u poljoprivredi
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Roboti u poljoprivredi | |||
| Akronim | M-BI-20-RUP | |||
| Studijski program | Poljoprivreda | |||
| Modul | Biotehnički i informacioni inženjering | |||
| Tip studija | master akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 5.0 | Status predmeta | izborni | |
| Uslovljnost drugim predmetima | Oblik uslovljenosti | |||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Studenti treba da steknu predstavu o značaju primene robotike u savremenoj poljoprivredi, treba da se upoznaju sa principima upravljanja robotskim sistemima u različitim procesima poljoprivredne proizvodnje, kao i da steknu teorijsku osnovu i praktična znanja o uvođenju i eksploataciji više tipova robota koji predstavljaju važan element složenih mehatroničkih sistema primenjenih upoljoprivredi. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Posle odslušanog predmeta studenti treba da budu osposobljeni da primenjuju više vrsta robota u različitim kategorijama poslova u poljoprivredi, kao i da poznaju, koriste, održavaju, učestvuju u realizaciji i samostalno upravljaju visoko tehnološkim robotizovanim procesima u poljoprivredi. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Razvoj i značaj primene robota u poljoprivredi. Uvod u digitalnu poljoprivredu i robotiku. Vrste robota i kategorije poslova gde se primenjuju. Konstrukcija. Upravljanje. Tehnologije percepcije. Karakteristike i tipovi. Leteći roboti. Robotski sistemi na poljoprivrednim mašinama. Primena robota u ratarskoj, povrtarskoj, voćarsko-vinogradarskoj i stočarskoj proizvodnji. | |||
| Sadržaj praktične nastave | Auditorne vežbe iz primene robotike u poljoprivredi, laboratorijske vežbe sa mobilnim robotom za aplikacije u poljoprivredi, kao i vežbe na robotima u virtuelnom okruženju. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 3 | 2 | |||
| Metode izvođenja nastave | Realizacija predavanja i auditornih vežbi po modelu interaktivne nastave. Samostalan i timski rad studenata na izradi praktičnih projekata i studentske prezentacije. Eksperimentalni rad na terenu. | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 10 | Pismeni ispit | 40 | |
| Praktična nastava | 30 | Usmeni ispit | ||
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | ||||
| Seminari | 20 | |||
