M-BI-20-RUP - Roboti u poljoprivredi
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Roboti u poljoprivredi | |||
Akronim | M-BI-20-RUP | |||
Studijski program | Poljoprivreda | |||
Modul | Biotehnički i informacioni inženjering | |||
Tip studija | master akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 5.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljnost drugim predmetima | Oblik uslovljenosti | |||
Ciljevi izučavanja predmeta | Studenti treba da steknu predstavu o značaju primene robotike u savremenoj poljoprivredi, treba da se upoznaju sa principima upravljanja robotskim sistemima u različitim procesima poljoprivredne proizvodnje, kao i da steknu teorijsku osnovu i praktična znanja o uvođenju i eksploataciji više tipova robota koji predstavljaju važan element složenih mehatroničkih sistema primenjenih upoljoprivredi. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Posle odslušanog predmeta studenti treba da budu osposobljeni da primenjuju više vrsta robota u različitim kategorijama poslova u poljoprivredi, kao i da poznaju, koriste, održavaju, učestvuju u realizaciji i samostalno upravljaju visoko tehnološkim robotizovanim procesima u poljoprivredi. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Razvoj i značaj primene robota u poljoprivredi. Uvod u digitalnu poljoprivredu i robotiku. Vrste robota i kategorije poslova gde se primenjuju. Konstrukcija. Upravljanje. Tehnologije percepcije. Karakteristike i tipovi. Leteći roboti. Robotski sistemi na poljoprivrednim mašinama. Primena robota u ratarskoj, povrtarskoj, voćarsko-vinogradarskoj i stočarskoj proizvodnji. | |||
Sadržaj praktične nastave | Auditorne vežbe iz primene robotike u poljoprivredi, laboratorijske vežbe sa mobilnim robotom za aplikacije u poljoprivredi, kao i vežbe na robotima u virtuelnom okruženju. | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
3 | 2 | |||
Metode izvođenja nastave | Realizacija predavanja i auditornih vežbi po modelu interaktivne nastave. Samostalan i timski rad studenata na izradi praktičnih projekata i studentske prezentacije. Eksperimentalni rad na terenu. | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 10 | Pismeni ispit | 40 | |
Praktična nastava | 30 | Usmeni ispit | ||
Projekti | ||||
Kolokvijumi | ||||
Seminari | 20 |