М-УЗ-20-ВРБ - Водни режим биљака
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Водни режим биљака | |||
Акроним | М-УЗ-20-ВРБ | |||
Студијски програм | Пољопривреда | |||
Модул | Управљање земљиштем и водама | |||
Тип студија | мастер академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 5.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљност другим предметима | Облик условљености | |||
Циљеви изучавања предмета | Предмет треба да омогући студенту стицање знања о усвајању, транспорту и одавању воде код биљака, о механизмима и процесима регулације водног режима, ефектима недостатка и вишка воде и анаеробног стреса на биљке и о механизмима отпорности биљака на стрес. Водни режим биљака утиче на физиолошке процесе и продуктивност биљака и ова знања имају и практични значај у оптимизацији услова гајења биљака. | |||
Исходи учења (стечена знања) | На крају модула студент треба да поседује знања потребна за разумевање водног статуса биљака, да препозна ефекте стресних фактора на водни режим и механизме отпорности биљака и да сагледа могуће решење проблема снабдевања биљака водом у датим агроеколошким условима. Такође се очекује и да поседује вештине да примени технике које омогућавају мерење параметара и мониторинг водног режима биљака. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Вода као компонента у систему земљиште-биљка-атмосфера. Механизами транспорта воде, параметри водног режима земљишта и биљака. Усвајање и одавање воде: регулација и фактори који утичу. Ефекти суше и анаеробног стреса на биљке и механизми толеранције на стрес. Интеракције различитих типова стреса. Мониторинг водног режима биљака и земљишта. Методе дефицита наводњавања: улога сигнала код биљака. | |||
Садржај практичне наставе | Упознавање сa методама мерења водног статуса биљака, упоредно мерење водног режима биљака и земљишта. Мерења у контролисаним условима гајења биљака и у условима наводњавања и одводњавања. Обрада и тумачење експерименталних резултата и њихова презентација. Припрема семинарског рада | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
3 | 2 | |||
Методе извођења наставе | Теоретска и практична настава у комбинацији са комбинацији са семинарским радом. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | ||
Практична настава | 20 | Усмени испит | 50 | |
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари | 20 |