Навигација

М-УЗ-20-ФФ - Фитоиндикација и фиторемедијација

Спецификација предмета
НазивФитоиндикација и фиторемедијација
АкронимМ-УЗ-20-ФФ
Студијски програмПољопривреда
МодулУправљање земљиштем и водама
Тип студијамастер академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ5.0Статус предметаизборни
      Условљност другим предметимаОблик условљености
      Циљеви изучавања предметаПредмет треба да омогући студенту стицање знања о специфичној улози биљака као индикатора контаминираних земљишта, механизмима којим се контаминанти из земљишта или вода преносе на биљке, штетним ефектима различитих контаминаната на биљке и ланце исхране, основним механизмима адаптивности и отпорности биљака на те услове и примени биљака за уклањање контаминаната из земљишта.
      Исходи учења (стечена знања)На крају модула студент треба да поседује знања и вештине потребне за фитоиндикацију и фиторемедијацију, да препозна могуће решење проблема у датим условима контаминације земљишта и вода и да примени технике за успешну фитоиндикацију и фиторемедијацију. Очекује се да ће студенти разумети значај фитоиндикације и фиторемедијације за производњу здравствено-безбедне хране и очување животне средине.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеЕфекти тешких метала на биљке, облици примарног и секундарног стреса. Адаптивни механизми, избегавање и толеранција биљака на стрес. Биљке као фитоиндикатори и њихова улога у биомониторингу. Металофите и псеудометалофите. Метал-акумулатори (хиперакумулатори). Механизми хиперакумулације тешких метала. Поступци фиторемедијације.
      Садржај практичне наставеУпознавање са методама гајења биљака у условима повећаних концентрација полутаната. Упознавање и примена метода фитоиндикације и фиторемедијације. Узимање узорака различитих биљака са терена и детекција полутатаната код биљака. Обрада и тумачење експерименталних резултата и њихова презентација. Припрема семинарског рада.
      Литература
      1. Стикић, Р., Јовановић, З. 2012. Физиологија стреса биљака. Пољопривредни факултет, Београд
      2. Singh, A., Ward, O.P. 2004. Applied Bioremediation and Phytoremediation. Springer-Verlag, Heidelberg
      3. Mackova, M., Dowling, D. M. Macek, T. 2006. Phytoremediation and Rhizoremediation. Springer-Verlag, Heidelberg.
      4. Dhir, B. 2013. Phytoremediation: Role of Aquatic Plants in Environmental Clean-Up. Springer
      5. Прокић, Љ., Савић, С. 2012. Практикум из физиологије биљака. Пољопривредни факултет, Београд
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      32
      Методе извођења наставеТеоретска и практична настава у комбинацији са комбинацији са семинарским радом
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања10Писмени испит
      Практична настава20Усмени испит50
      Пројекти
      Колоквијуми
      Семинари20