М-УЗ-20-БОПЗ - Биолошке основе плодности земљишта
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Биолошке основе плодности земљишта | |||
| Акроним | М-УЗ-20-БОПЗ | |||
| Студијски програм | Пољопривреда | |||
| Модул | Управљање земљиштем и водама | |||
| Тип студија | мастер академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљност другим предметима | Облик условљености | |||
| Циљеви изучавања предмета | Упознавање са биолошком компонентом земљишта, биодиверзитетом и процесима трансформације органске материје и минерализације хумуса, утицајем агрономских пракси на микробиолошке процесе у земљишту, улози микроорганизама у припремању стајњака и процесима компостирања и стварању и одржавању структуре земљишта. примена метода за одређивање биолошких параметара плодности земљишта | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Анализирати значај микроорганизама у земљишту и њихову улогу у хумификацији и минерализтацији хумуса. Дискутовати о основним микробиолошким процесима везаним за кружење нутријената. Довести у везу микроорганизме са процесима исхране биљака и плодношћу земљишта. Дефинисати утицај абиотичких фактора и агрономских пракси на активност земљишних микроорганизама. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Микробни биодиверзитет у земљишту. Интеракције између микробних популација. Ризосфера и микроорганизми, микориза, симбиозна азотофиксација и бактерије стимулатори биљног раста. Улога микроорганизма у исхрани биљака,педогенези, хумификацији и минерализација хумуса. Утицај агрономских пракси на микробиолошке процесе у землјишту. Микроорганизами у процесима компостирања и производњи стајњака. | |||
| Садржај практичне наставе | Основни принципи рада у микробиолошкој лабораторији за одређивање микроорганизама као индикатора плодности земљишта. Методе изолације и идентификације микроорганизама који учествују у процесима кружења C, N, P. Микробиолошки параметри квалитета компоста и стајњака. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 3 | 2 | |||
| Методе извођења наставе | Предавања, лабораторијске вежбе, интерактивна настава, е-learning | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | ||
| Практична настава | Усмени испит | 60 | ||
| Пројекти | 10 | |||
| Колоквијуми | 20 | |||
| Семинари | ||||
