М-АР-20-УНИ - Увод у научно-истраживачки рад
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Увод у научно-истраживачки рад | |||
Акроним | М-АР-20-УНИ | |||
Студијски програм | Агроекономија | |||
Модул | Аграрни и рурални развој | |||
Тип студија | мастер академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 7.0 | Статус предмета | обавезан | |
Условљност другим предметима | Нема | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Да упозна студенте са процесом научноистраживачког рада, његовим врстама, фазама и специфичностима, аради припрeме студентата за самостално прикупљање „грађе“, обраду и писање завршног рада, као и за писање, презентовање и објављивање научно-стучних радова у домаћим и иностраним публикацијама. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Потпуна оспособљеност студената за правилно конципирање и вођење процеса научноистраживачког рада.Способност за излагање идеја и резултата истраживачког процеса на начин прихватљив за професионалну комуникацију и публиковање у научној периодици. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Врсте научних радова: прегледни, истраживачки, полемички. Фазе научног истраживања: Постављање истраживачког питања (хипотеза), Одређивање структуре рада, Oсновни методи научног истраживања. Дефинисање проблема (јединице посматрања); Теренски рад-анкете;непосредно посматрање; разговори; Текстуална интерпретација резултата; Стилско и техничко уређење и завршна фаза припреме рада. | |||
Садржај практичне наставе | Сваки студент је дужан да један урађени семинарски рад, из било ког од предмета са овог мастер курса, презентује наставницима и осталим студентима у смислу анализе самосталности истраживања, испуњености принципа ваљаног научног рада и поштовања форме доброг академског писања. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
3 | 3 | |||
Методе извођења наставе | Интерактивна настава, предавања и дискусије, примери добре и лоше праксе, презнтација самосталних радова студената, практична припрема рада за јавну презнтацију и публиковање. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 20 | Писмени испит | ||
Практична настава | 30 | Усмени испит | 50 | |
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари |