О-ФМ-20-ВБЗ - Вирозе биља у заштићеном простору
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Вирозе биља у заштићеном простору | |||
| Акроним | О-ФМ-20-ВБЗ | |||
| Студијски програм | Фитомедицина | |||
| Модул | Фитомедицина | |||
| Тип студија | основне академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 5.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљност другим предметима | нема | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Предмет омогућава студенту стицање знања о разлозима због којих су фитопатогени вируси значајан ограничавајући фактор у производњи поврћа и украсних биљака у заштићеном простору, изворима заразе и начинима уношења и секундарног ширења, стратегијама и мерама контроле; вештина неопходних за успешно руковођење заштитом од фитопатогених вируса у заштићеном простору. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Студент треба да буде способан да примени стечена знања из препознавања болести изазваних вирусима на основу симптоматологије и начина ширења, примени мере којима се спречава уношење и ширење, да повеже детектован вирус са присутним векторима и потврди векторску улогу инсекта, као и да предузме мере уништавања извора заразе и блокира путеве ширења вируса. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Значај и врсте заштићеног простора; Конструкциона решења од значаја за заштиту биљака; Опште фитосанитарне мере; Хигијена у и око заштићеног простора; Дезинфекција; Симптоматологија вирусних обољења; Извори заразе и начини ширења; Секундарно ширење; Најзначајнији вируси расада поврћа, украсних биљака и јагоде; Мере заштите. | |||
| Садржај практичне наставе | Препознавање симптома; Уочававање распореда оболелих биљака; Брза дијагностика пољским серолошким тестовима; Потврда инфективности; Сакупљање информација о начину доспећа патогена у објекат и процена различитих фактора који би погодовали ширењу болести у току истог или из једног у други циклуса производње; Утврђивање векторске улоге детектованих инсеката; Спровођење мера контроле. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 1 | 1 | ||
| Методе извођења наставе | Teоријска и практична настава, семинарски рад везан за одређено поглавље (1 семинарски рад) и провера знања тестом (2 теста). На крају модула колоквијум и завршни испит. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 3 | Писмени испит | ||
| Практична настава | 2 | Усмени испит | 40 | |
| Пројекти | 40 | |||
| Колоквијуми | 10 | |||
| Семинари | 5 | |||
