Навигација

О-ФМ-20-АКАР - Акарологија

Спецификација предмета
НазивАкарологија
АкронимО-ФМ-20-АКАР
Студијски програмФитомедицина
МодулФитомедицина
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ5.0Статус предметаобавезан
    Условљност другим предметиманема условаОблик условљености
    Циљеви изучавања предметаПредмет треба да омогући студенту стицање знања и разумевање основне грађе и функције органа, размножавања и развића, еколошке разноврсности гриња, интеракције фитофагних гриња и биљака, биоеколошке основе заштите биљака од гриња, карактеристике виших таксона и економски значајних врста у биљној производњи.
    Исходи учења (стечена знања)Од студента се очекује да покаже познавање: основа морфологије, анатомије, физиологије, репродукције и развића, еколошког и специјског диверзитета, интеракције фитофагних гриња и биљака, биолошких основа заштите биљака од гриња , особина виших таксона ове групе животиња као и врста које су најчешће штеточине и оних које су корисне у биљној производњи.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеУвод, Структура и функција тела гриња:опште морфолошке и биолошке особине, анатомија, разножабање и развиће; Еколошки диверзите и понашање: адаптације на услове средине, трофичка класификација, интеракција биљака и гриња, симптоматологија, капацитет популационог раста, типови дисперзије, еколошке основе заштите од гриња, Систематика поткласе Acari.
    Садржај практичне наставеИз свих поглавља предавања предвиђене су лабораторијске вежбе
    Литература
    1. Видовић, Б. (2019): Акарологија практикум, Универзитет у Београду, Пољопривредни факутет, стр. 150.Добривојевић, К., Р. Петановић (1982): Основи акарологије, Слово љубве. Београд, стр. 284 Петановић, Р. (1988): Ериофидне гриње у Југославији. Научна књига, Београд. стр.159. Петановић, Р. (2004): Штетне гриње украсних биљака-. Беографик, Београд, стр.99.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    211
    Методе извођења наставеПредавања у комбинацији са интерактивном наставом ће се примењивати у свим наставним поглављима предмета у разчитом обиму. Факултативна израда семинарског рада .
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања10Писмени испит
    Практична настава10Усмени испит40
    Пројекти
    Колоквијуми10
    Семинари30