О-ФМ-20-ШПУ - Штетни пужеви
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Штетни пужеви | |||
Акроним | О-ФМ-20-ШПУ | |||
Студијски програм | Фитомедицина | |||
Модул | Фитомедицина | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 5.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљност другим предметима | Облик условљености | |||
Циљеви изучавања предмета | Студент треба да стекне знања о биоекологији најзаступљенијих и економски најзначајнијих група пужева у агробиоценозама и урбаним стаништима; студент треба да упознати са најзначајније врсте пужева у биљној производњи, комуналној хигијени и њихов векторски значај; Треба да савлада технике идентификације, прогнозе, и процене ризика примене хемијских мера заштите на корисне врсте. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студент познаје морфологију, физиологију, репродукцију и биоекологију наведених група пужева; студент располаже знањима о најзначајнијим штетним врстама и њиховим реакцијама на притиске антропогених фактора; студент исказује самосталност у одлучивању и спровођењу задатака у оквиру интегралне заштите биља; да испољава високи ниво свести о потреби очувања диверзитета и заштити животне средине | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Теоријска настава: Увод – Кључне биоеклошке разлике између пужева са љуштуром и пужева голаћа ; 1) Значај штетних пужева у нашој земљи и свету; 2) Исхрана, трофички спектар и штетност појединих група; 3) Векторска улога штетних пужева; 4) Оцена интензитета напада, утврђивање бројности и могућност прогнозе; 5) Итегралне мере контроле штетних пужева | |||
Садржај практичне наставе | Морфоанатомске одлике појединих група, цртање врста, теренско сакупљање пужева и голаћа, препознавање трагова, технике конзервирања, дисекција, процена бројности, прогноза; | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 0 | 1 | ||
Методе извођења наставе | Теоријска и практична настава у комбинацији са интерактивном наставом држи се по методским јединицама у оквиру сваког поглавља. Провера знања тестом (1). Колоквијум је по завршетку практичне наставе, условљен положеним тестом (1). Завршни усмени испит. Студенти имају могућност израде семинарског рада, који се додатно урачунава као активност у току предавања | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | ||
Практична настава | 10 | Усмени испит | 60 | |
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 10 | |||
Семинари | 10 |