О-АЕ-20-ЗУА - Задругарство и удруживање у агропривреди
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Задругарство и удруживање у агропривреди | |||
Акроним | О-АЕ-20-ЗУА | |||
Студијски програм | Агроекономија | |||
Модул | ||||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљност другим предметима | Нема | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Предмет омогућава студенту стицање: 1. знања и разумевања основних појмова теорије и праксе задругарства и удруживања, са посебним акцентом на удруживање у агропривреди; 2. вештина да представи, упореди и интерпретира обележја задруга и других облика удружења пољопривредника и 3. способности примене стечених знања у решавања конкретних проблема из области задругарства. | |||
Исходи учења (стечена знања) | По завршетку курса, студент треба да буде способан да: 1. дефинише и објасни појмове из задругарства; 2. познаје специфичности организовања; 3. разуме настанак задружне имовине; 4. разуме улогу задруга у развоју локалних заједница; 5. примени стечена знања у управљању задругама; и 6. учествује појединачно и у тиму у решавању конкретних проблема изобласти задругарства и удруживања пољопривредника. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | 1. Дефинисање појмова из теорије задругарства и незадружних облика удруживања; 2. Елементи идентитета задруге, дилеме о задругарству, задружна капитал; 3. Карактеристике задружног сектора у Европи; 4. Настанак, развој и стање задругарства у Србији; 5. Задружно образовање, законодавство и ревизија; 6. Међузадружна сарадња и положај задруга и удружења у агропривреди; 7. Незадружни облици удруживања. | |||
Садржај практичне наставе | 1. Оцена значаја удруживања пољопривредника у Србији; 2. Прикупљање и систематизација података о задружном сектору и другим облицима удруживања пољопривредника; 3. Оцена одабраних индикатора сектора пољопривредног задругарства; 4. Дискутовање о елементима идентитета задруге, непољопривредним задругама и другим одабраним темама; и 5. Израда и презентација семинарских радова. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 2 | |||
Методе извођења наставе | Предавања у комбинацији са интерактивном наставом примењују се у свим наставним поглављима предмета. Провера знања у току наставе путем тестова, презентације и одбране семинарског рада. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | ||
Практична настава | Усмени испит | 50 | ||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 30 | |||
Семинари | 10 |