О-АЕ-20-МПСП - Менаџмент пословних система пољопривреде
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Менаџмент пословних система пољопривреде | |||
Акроним | О-АЕ-20-МПСП | |||
Студијски програм | Агроекономија | |||
Модул | ||||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 7.0 | Статус предмета | обавезан | |
Условљност другим предметима | Облик условљености | |||
Циљеви изучавања предмета | 1. стицање знања о суштини менаџмента, чиниоцима производње и резултатима пословања пословних система пољопривреде; 2. разумевање организационо-економских законитости које се јављају у пословним системима и њиховим везама са окружењем и 3. оспособљавање за решавање конкретних проблема организационо-економске природе који се јављају у пословним системима пољопривреде. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студент треба да буде способан да: 1. критички размишља о проблемима из области менаџмента пословних система пољопривреде; 2. примени адекватне методе у оснивању и развоју пословних система пољопривреде; 3. успостави правилну организацију и оптималну алокацију производних ресурса; 4. унапређује ефективност и ефикасност пословања и 4. управља различитим облицима пословних система пољопривреде. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | 1. Дефиниција, предмет и задатак менаџмента пословних система пољопривреде као научне дисциплине; 2. Рад као фактор производње; 3. Мотивисање људског понашања; 4. Организационо-економска обележја средстава за производњу пословних система пољопривреде; 5. Предузеће као систем и 6. Функционалне области менаџмента (појам, значај и класификација). | |||
Садржај практичне наставе | 1. Рационализација и вредновање рада; 2. Мерила величине пословних система пољопривреде; 3. Капацитет средстава за производњу; 4. Показатељи пословног успеха пословних система пољопривреде (појам, значај, начини мерења и услови који утичу на њих) и 5. Специјализација и интензивност производње (појам, значај, начини мерења и услови који утичу на њих). | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
3 | 3 | |||
Методе извођења наставе | Теоријска и практична настава уз коришћење интерактивних метода ће се одржати у свим областима. Организовање семинара као облика наставе у коме студенти, под вођством руководиоца семинара, активно обрађују одређено наставно градиво, које унапред припремају. Провера знања у току наставе путем колоквијума. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 5 | Писмени испит | ||
Практична настава | Усмени испит | 40 | ||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 35 | |||
Семинари | 20 |