O-AE-20-MPSP - Menadžment poslovnih sistema poljoprivrede
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Menadžment poslovnih sistema poljoprivrede | |||
Akronim | O-AE-20-MPSP | |||
Studijski program | Agroekonomija | |||
Modul | ||||
Tip studija | osnovne akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 7.0 | Status predmeta | obavezan | |
Uslovljnost drugim predmetima | Oblik uslovljenosti | |||
Ciljevi izučavanja predmeta | 1. sticanje znanja o suštini menadžmenta, činiocima proizvodnje i rezultatima poslovanja poslovnih sistema poljoprivrede; 2. razumevanje organizaciono-ekonomskih zakonitosti koje se javljaju u poslovnim sistemima i njihovim vezama sa okruženjem i 3. osposobljavanje za rešavanje konkretnih problema organizaciono-ekonomske prirode koji se javljaju u poslovnim sistemima poljoprivrede. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Student treba da bude sposoban da: 1. kritički razmišlja o problemima iz oblasti menadžmenta poslovnih sistema poljoprivrede; 2. primeni adekvatne metode u osnivanju i razvoju poslovnih sistema poljoprivrede; 3. uspostavi pravilnu organizaciju i optimalnu alokaciju proizvodnih resursa; 4. unapređuje efektivnost i efikasnost poslovanja i 4. upravlja različitim oblicima poslovnih sistema poljoprivrede. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | 1. Definicija, predmet i zadatak menadžmenta poslovnih sistema poljoprivrede kao naučne discipline; 2. Rad kao faktor proizvodnje; 3. Motivisanje ljudskog ponašanja; 4. Organizaciono-ekonomska obeležja sredstava za proizvodnju poslovnih sistema poljoprivrede; 5. Preduzeće kao sistem i 6. Funkcionalne oblasti menadžmenta (pojam, značaj i klasifikacija). | |||
Sadržaj praktične nastave | 1. Racionalizacija i vrednovanje rada; 2. Merila veličine poslovnih sistema poljoprivrede; 3. Kapacitet sredstava za proizvodnju; 4. Pokazatelji poslovnog uspeha poslovnih sistema poljoprivrede (pojam, značaj, načini merenja i uslovi koji utiču na njih) i 5. Specijalizacija i intenzivnost proizvodnje (pojam, značaj, načini merenja i uslovi koji utiču na njih). | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
3 | 3 | |||
Metode izvođenja nastave | Teorijska i praktična nastava uz korišćenje interaktivnih metoda će se održati u svim oblastima. Organizovanje seminara kao oblika nastave u kome studenti, pod vođstvom rukovodioca seminara, aktivno obrađuju određeno nastavno gradivo, koje unapred pripremaju. Provera znanja u toku nastave putem kolokvijuma. | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 5 | Pismeni ispit | ||
Praktična nastava | Usmeni ispit | 40 | ||
Projekti | ||||
Kolokvijumi | 35 | |||
Seminari | 20 |