О-ТА-20-ОХЕМ - Општа хемија
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Општа хемија | |||
Акроним | О-ТА-20-ОХЕМ | |||
Студијски програм | Прехрамбена технологија | |||
Модул | Технологија анималних производа | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | обавезан | |
Условљност другим предметима | - | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Предмет омогућaва студенту стицање: знања из основних принципа којима се објашњава материја и хемијске промене, као и хемијска и физичка својства елемената, што је потребно за разумевање хемије; вештина руковања лабораторијским прибором и припремање раствора што је неопходно за извођење хемијских експеримената, способности да аналитички и критички приступају решавању проблема. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студент треба да: 1. разуме разлику између хемијских и физичких промена; 2. дефинише и објасни основе структуре и реактивности материје; 3. стекне основна знања из области хемијске равнотеже; 4. савлада хемијски прорачун и основне лабораторијске операције. 5. разуме шта су елементи, њихову примену и значај у производњи хране; 6. логички повезује теоријска, експериментална и рачунска знања. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Основни хемијски појмови, закони, јединице и стехиометрија; Супстанца; Атом: модели и електронске конфигурације; Хемијска веза: јонска и међумолекулске интеракције; Раствори; Хемијска равнотежа; Оксидо-редукционе реакције; Периодни систем елемената; Основне класе неорганских једињења; Класификација елемената: својства, најважнија једињења, примена и значај у технолошким процесима. | |||
Садржај практичне наставе | Основни лабораторијски прибор и технике рада; Основне класе неорганских једињења. Стехиометрија. Раствори. Брзина хемијске реакције. Хемијска равнотежа. Равнотежа у воденим растворима. .Израчунавање и мерење pH вредности раствора. Комплексна једињења. Реакције оксидо-редукције. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
3 | 1 | 1 | ||
Методе извођења наставе | Теоријска и практична лабораторијска настава у комбинацији са интерактивном наставом ће се држати у свим областима у различитим односима. Провера знања тестом после одређених области пређених на предавањима. Испит се може полагати парцијално: рачунски и теоријски део испита, или испит у целини. Орална презентација, видео презентација, хемијска аналитика, рачунске вежбе. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 5 | Писмени испит | 35 | |
Практична настава | 10 | Усмени испит | 35 | |
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 15 | |||
Семинари |