Д-ПТ-14-МИШ - Мишолики глодари
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Мишолики глодари | |||
Акроним | Д-ПТ-14-МИШ | |||
Студијски програм | Пољопривредне науке | |||
Модул | Пољопривредна техника | |||
Тип студија | докторске академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 8.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљност другим предметима | Облик условљености | |||
Циљеви изучавања предмета | Стицање детаљних знања о систематици, морфологији, анатомији, физиологији и етологији мишоликих глодара. Стицање ширих азнања о биоекологији мишоликих глодара, њиховом месту у природи и значају за човека, особеностима синантропних популација економски значајних врста и родова, мониторингу и процени штетности, прогнози појаве и одређивању прагова штетности. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Специјалистичко познавање морфо-анатомских, физиолошких, бихевиоралних и биоеколошких карактеристика најзначајнијих врста глодара у биљној производњи и комуналној хигијени; Оспособљеност за обављање прогнозе појаве, мониторинга и избора мера сузбијања. Самосталност у решавању практичних и теоријских проблема у оквиру наведене проблематике, критично размишљање, креативно и независно поступање. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Увод - мишолики глодари (Rodentia : Myomorpha); Систематика и диверзитет (Spalacidae, Cricetidae, Muridae, Dipodidae, Gliridae; Морфологија); Анатомија физиологија и етологија; Ареал врста; Значај мишоликих у природним стаништима, фитомедицини, ветерини и медицини; штетност и прогноза појаве; Принципи контроле – обрасци сузбијања штетних популација мишоликих глодара. | |||
Садржај практичне наставе | Из појединих поглавља предавања, у зависности ода теме дисертације предвиђен је самосталан истраживачки рад на терену и у лабораторији. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
4 | 0 | 3 | ||
Методе извођења наставе | Предавања у комбиацији са интерактивном наставом ће се примењиватиу свим областима. Обавезна израда семинарског рада. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | Писмени испит | |||
Практична настава | 20 | Усмени испит | 60 | |
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари | 20 |