Д-МЛ-14-МИКВ - Микробиологија вода
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Микробиологија вода | |||
| Акроним | Д-МЛ-14-МИКВ | |||
| Студијски програм | Пољопривредне науке | |||
| Модул | Мелиорације земљишта | |||
| Тип студија | докторске академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљност другим предметима | . | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | стицање знања о улози микроорганизама у воденим екосистемима , разумевање процеса самопречишчавања и еутрофикације,процену микробиолошког квалитета површинских, подземних вода; разумевање улоге микроорганизма у биолошким системима за пречишћавања отпадних вода; да доведе у везу агрономске праксе и микробиолошког квалитета воде за наводњавање са производњом здравствено безбедног поврћа и воћа. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | способан да процени микробиолошки квалитет површинских, подземних и отпадних вода, а посебно вода које се користе у наводњавању; препозна факторе који доприносе убрзаној еутрофикацији водених екосистема, да одабере одговарајући метод за третман отпадних вода; предвиди и анализира кључне тачке које могу допринети микробиолошкој контаминацији воде за наводњавање | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Биодиверзитет микробних популација у воденим екосистемима. Самопречишчавање, Сапробност и еутрофикација у воденим екосистемима (узроци и последице). Ми кробиолошки квалитет површинских, подземних и отпадних вода. Хумани патогени микроорганизми у водама.Методе биолошког третмана отпадних вода. Алтернативне методе пречишћавања вода и улога микроорганизама у конструисаним акватичним екосистемима. | |||
| Садржај практичне наставе | Принципи добре агрономске праксе и микробиолошки квалитет воде за наводњавање. Изолација и идентификација микроорганизама из водених екосистема.Одређивање микроорганизама методом мембранске филтрације,применом Барт-тестова.Бактерије као индикатори стања и квалитета воде са еколошког аспекта. колиформне бактерије као индикатори стања и квалитета воде за наводњавање са санитарног аспекта. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 3 | 0 | 2 | ||
| Методе извођења наставе | еоретска и практична настава у комбинацији са интерактивном наставом, менторски рад, eLearning и case-study. Oбавезна је израда и презентација семинарског рада. Штампан научни рад или саопштен на скупу, штампан у целини вреднују се као и семинарски рад | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 20 | Писмени испит | ||
| Практична настава | 20 | Усмени испит | 40 | |
| Пројекти | 20 | |||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | ||||
