Д-РА-14-МИКТ - Микотоксини
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Микотоксини | |||
Акроним | Д-РА-14-МИКТ | |||
Студијски програм | Пољопривредне науке | |||
Модул | Ратарство и повртарство | |||
Тип студија | докторске академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 8.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљност другим предметима | Облик условљености | |||
Циљеви изучавања предмета | Појам микотоксини, упознавање са најзначајнијим токсигеним родовима и врстама фитопатогених и других гљива, хемијским и биолошким особинама токсина, превентивом и мерама спречавања присуства токсина у храни. Студент треба да буде обучен да примени различите методе узорковања и утврђивања присуства основних категорија токсина и токсикогених гљива,. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Од студента се очекује да покаже познавање врста и родова најзначајнијих токисикогених гљива као што су Aspergillus, Fusarium, Penicillium, Alternaria, њихових токсичних метаболита, метода доказивања токсина и идентификације гљива, процедура за спречавање контаминације хране токсикогеним гљивама и токсинима. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Проучавања микотоксина; Најзначајније групе токсина нпр. афлатоксин, охратоксин, деоксиниваленол, трихотецен, зераленон и др., Токсигени родови као што су Aspergillus, Fusarium, Penicillium, Alternaria; Типови здравствених поремећаја људи и животиња; Методе детекције и идентификације група микотоксина; Основне групе ризичних биљних производа, превентива и мере спречавања присуства микотоксина | |||
Садржај практичне наставе | Преглед потенцијално контаминираних пољопривредних производа, начини узорковања и транспорт до лабораторија, лабораторијска анализа узорака, доказивање токсина и идентификације гљива, начин обавештавања надлежних органа о контаминацији микотоксинима | |||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
4 | 0 | 3 | ||
Методе извођења наставе | Теоријска интерактивна настава. Израда семинарског рада из једне од предвиђених области. Групни пројект: примена различитих метода детекције присуства микотоксина и и идентификације токсикогених гљива. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 15 | Писмени испит | ||
Практична настава | 15 | Усмени испит | 40 | |
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 15 | |||
Семинари | 15 |