М-АР-14-РУС - Рурална социологија
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Рурална социологија | |||
| Акроним | М-АР-14-РУС | |||
| Студијски програм | Агроекономија | |||
| Модул | Аграрни и рурални развој | |||
| Тип студија | мастер академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 7.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљност другим предметима | Нема | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Предемет има за циљ да омогући студенту у оквиру дефинисаног фонда часова стицање знања неопходних за научно истраживачки рад из руралне социологије што је значајна претпоставка за свестраније разумевање села као друштвене заједнице, руралних подручја, руралног развоја и руралног друштва. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Студенти стичу способности истраживања у области руралне социологије, примену метода у руралној социологији, избору подручја, проблема породичних газдинстава и породице пољопривредника, истраживању обележја рада и занимања у пољопривреди, дифузије иновација у пољопривреди, индустријализације пољопривреде и њеног утицаја на промене у начину живота у руралном друштву. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Предмет и задатак руралне социологије. Методе истраживања у руралној социологији. Друштвене промене у демографској и социјалној структури руралног друштва. Социолошке детерминанте рада и занимања у пољопривреди.Индустријализацвија пољопривреде и промене у начину живота у руралним насељима. Социјалнаекологија у руралним насељима и пољопривреди. | |||
| Садржај практичне наставе | Све јединице предвиђене планом детаљно ће бити разрађене на часовима вежби и студијском истраживачком раду. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 3 | 2 | |||
| Методе извођења наставе | Предавања у комбинацији са интерактивним методама наставе и учења примењују се у свим наставним поглављима предмета у одређеном обиму. Рад на тексту (МРТ), писаних радова (МР) и комбинована метода (KM). | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | ||
| Практична настава | 10 | Усмени испит | 50 | |
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | 30 | |||
